Hallo allemaal!

Net een account aangemaakt dus even voorstellen.

Ik ben Marijn,studente, en ik woon net een paar maandjes in het mooie Utrecht.
Ik ben 18 jaar (alweer bijna 19…) en studeer rechten aan de universiteit van Utrecht.
Ik ben al geruime tijd geïnteresseerd in vrijwilligerswerk maar ik heb nog nooit precies geweten hoe/wat ik het zou gaan aanpakken.
Via via ben ik op deze site gekomen en hier wil ik meer informatie vergaren over als je in het buitenland vrijwilligerswerk wilt doen. Je hoort regelmatig horrorverhalen dus ik wil een goede organisatie uitzoeken. (Lees: ik ga zeker naar de wereldwijzer vrijwilligersdag 10 maart).

Waar ik precies vrijwilligerswerk wil doen is mij nog onbekend. In ieder geval ergens waar het warm is want ik zelf niet goed tegen de kou. Ik ga ook een cursus Spaans volgen midden maart dus ik hoop in de tijd dat ik vrijwilligerswerk ga doen dat ik me dan een beetje wegwijs kan maken in het Spaans.

Enfin, ik ben dus echt een groentje op dit gebied maar d.m.v dit forum en de vrijwilligersdag hoop ik meer antwoorden te vinden op mijn vragen.

Groeten!

Marijn

Oeps vergeten erbij te zetten…
Het liefste zou ik vrijwilligerswerk doen m.b.t tot natuurbehoud en beschermen van dieren. Ik ben altijd een dierenpersoon geweest en zou graag ,als het mogelijk is, een steentje bij willen dragen aan de flora en fauna op onze wereldbol. Als iemand suggesties heeft voor vrijwilligerswerk mbt dieren in bijv. reservaten of andere animal projects, laat maar horen! :slight_smile:

Hoi Marijn,
Welkom op wereldwijzer,
Nou wat nobel om je in te zetten om vrijwilligerswerk te doen met dieren.
Misschien kan je wel eens aankloppen bij www.projects-abroad.nl voor informatie?
Projects Abroad biedt in veel wereldwijde bestemmingen projecten aan waarbij dier en natuur centraal staan. Zo werk je als vrijwilliger onder andere aan het behoud van de natuur, voor het behoud van de leefomgeving van dieren en het voortleven van unieke ecosystemen.
Indien je vragen hebt over vrijwilligerswerk,dan kan je altijd een berichtje posten in het vrijwilligersforum hier op wereldwijzer.
Wens je nog veel suc6 toe voor de toekomst.
Om dit welkomsberichtje af te sluiten nog een mooie foto.

http://www.globalspirit.nl/web/images/GS28DKZA-04b.jpg

groet,georgessiam.