Half Jaartje Frankrijk Om Frans Te Leren

Heey allemaal

Ik ben mandy en ben 18 jaar. Ik ben van plan om volgend jaar een jaartje buitenland te doen. IN dit jaar wil ik twee talen leren. Zo ben ik van plan om tot de kerst naar Salamanca te gaan om spaans te leren. Over Salamanca hoor je heel veel leuke berichten en er is veel informatie over te vinden. Dit in tegenstelling tot de mogelijkheden in Frankrijk. Na de kerst zou ik graag verder gaan in een leuke franse stad om mn frans goed te leren. NU ben ik op zoek naar mensen die hier al ervaring mee hebben of dit ook van plan zijn. Ik zou graag wat meer willen weten over het frans leren in frankrijk. Wie kan mij helpen??
Groetjes Mandy

Hallo mandy.
Misschien kan ik u niet helpen, maar ik ben frans jongen, en ik will nederlands te leren.

Als u het willen, kan we bij de email praten.
mijn is bigbiloute@aol.com

Ik woon in parijs, ik ken veel frans, een beetje nederlands want mijn moeder komt uit Assen…

tot ziens.
LB

Hey.

Ik woon voor een jaartje in Frankrijk, en kan je misschien wel helpen.
Om het “mooiste” frans te leren ( dat wil zeggen, het begrijpbaarste voor alle franstaligen, en het zuiverste van uitspraak ), kan je het beste naar Tours ( dep. Indre-et-Loire ) of Dijon gaan. Die steden staan daarvoor gekend.

Ikzelf zit in Tours ( doe een erasmusjaar, dus ik volg gewoon les aan de plaatselijke univ ), en hier is ook een vermaard instituut voor anderstaligen, maar de prijzen zijn navenant ( http://www.institut-touraine.asso.fr/ ).

MIsschien wil je gewoon 6 maanden werken ? Dat is idd aan te raden om de kosten te drukken, maar ik moet zeggen dat zelfs de fransen moeilijkheden hebben om werk te vinden, dus het zal niet zo gemakkelijk zijn… Wat wel een werkmogelijkheid is, is om in het hoogseizoen animatiewerk of iets dergelijks te doen ( heb ik al gedaan, en echt aan te raden ).

Ik hoop dat ik je toch een beetje op weg geholpen heb ?

Moest je nog vragen hebben, stuur maar een mailtje : myoke99@hotmail.com.

Succes op je zoektocht !

www.alliancefr.org

.