Half jaar werken in Seoul

Beste allemaal!

Mijn naam is Leroy, ben 25 jaar oud en studeer binnenkort af op Commerciële Economie. Nu heb ik via via een mogelijkheid gekregen om een half jaar te werken bij een groot PCB-bedrijf in Seoul. Dit zal voornamelijk gespitst zijn op het verbeteren van de communicatie tussen dit bedrijf en haar klanten in Europa.

Hoewel het waarschijnlijk pas in januari gaat gebeuren wil ik mezelf alvast inlezen, voorbereiden en zo veel mogelijk van tevoren weten (en liefst geregeld hebben).

Enige prangende vragen:

  • Is het moeilijk/prijzig om een werkvisum te krijgen in Seoul?

  • Hoewel ik waarschijnlijk een woning aangeboden krijg…mocht dit niet voldoen, in hoeverre kun je makkelijk een woning huren? Is het aangeraden in Incheon te huisvesten vanwege de kosten?

  • Ik ben eenmaal eerder in Zuid-Korea geweest voor een rondreis maar kan niet veel herinneren van het klimaat. Klopt het dat het vergelijkbaar is met Nederland? (handig voor benodigde kledij/pakken etc.)

  • Zijn er community’s in Incheon/Seoul waar Nederlanders of Engels-sprekende jongeren te vinden zijn? Dit mogen ook expat- of studentengroepjes zijn.

Waarschijnlijk heb ik nog 100.000 vragen maar ik vind het leuk om eens ervaringsdeskundigen te horen en te beginnen aan voorbereidingen :cheer:

Alvast bedankt!

Leroy

Dit topic haal ik even naar ‘boven’. Over jouw prangende vragen: in dit forum heb ik wat algemene reisinfo over Zuid-Korea verzameld. Hierin staat dat het klimaat iets extremer kan zijn dan hier. Voorbeeld: uit het niets kan het ineens snoeihard gaan regenen. Op regenachtige dagen dragen sommige Koreanen een korte broek met als reden: dat droogt sneller :smile:

Hoe ver ben je al met uitzoeken/regelen? Heb je bijvoorbeeld al gekeken op de homepage van de Dutch Business Club in Zuid-Korea? Staat vol met informatie en links over werken en wonen in Korea. Ook in dit forum staan veel draadjes over werken, studeren, wonen e.d.