half jaar foetsie

Hallo allemaal,
Ik ben (zoals velen wellicht) het gewoon allemaal even zat… Ik overweeg om voor ong. een half jaar a een jaar naar het buitenland te gaan om een beetje op adem te komen. Australie, Nw.Zeeland, Canada, Alaska, Ned. Antillen… Jeemig zelfs een boorplatform lijkt me wel wat…
Maar in essentie: Werken en wonen. Zit nu in fin.sector als Organisatie Adviseur… maar lijkt me geen basis voor “zomaar werken” :-/
Zijn er mensen met ideeen, ervaringen, tips?
Ook mbt verblijfs-, werkvergunningen etc.

Alle reacties welkom, alvast dank.

Probeer zo veel mogelijk zelf te regelen, ga dus niet met een organisatie. Dit had ik dus gedaan (EF). Betaal je veel geld, hoor 1x in het jaar van ze en verders niks.

hallo.

ik ben het ook van plan ik heb het heven helemaal gehad hier in nederland. maar ik zit er best wel mee om alleen te gaan .
ik weet niet of jij alleen gaat en wat je precies wilt gaan doen.
ik zit er aan te denken om naar familie in australie te gaan of ergens in een discotheek te gaan werken maar waar???
ik hoop dat je ff wat van je laat horen mijn e- mail adres is : kekky19@hotmail.com

groetjes

Heey allemaal!

Ja origineel genoeg wil ik ook heeel graag een half jaartje / jaar er tussen uit! gewoon een beetje reizen, en een beetje werken.

Ik heb er helemaal geen verstand van, en wil ook niet alleen… dus met orginisatie of iemand anders.

Ik weet niet of iemand tips heeft…zo ja, hoor ik ze graag!!

Groetjes Petra :smiley:

Het heeft zeker zijn voordelen om met een organisatie te gaan. Hoewel het alleen ook goed te doen is, geeft het toch wat meer zekerheid. Ik ben zelf via ICA nederland vrijwilligerwerk gaan doen, is me erg goed bevallen. (www.icanederland.nl) maar er zijn meer organisaties die goed werk doen.

Ik vind het altijd wel belangrijk dat het een idealistische organisatie is, en niet een organisatie die het doet uit winstbejag…