Ha Long bay --> Ninh Binh, Ninh Binh --> Hanoi

Hoi!

Ik heb wat vraagjes (**) waar jullie wellicht een antwoord op weten,
** is het eenvoudig om van Halong Bay naar Ninh Binh te komen per openbare bus? Op internet lijkt het wel, maar moet je bijvoorbeeld ook overstappen?
** En vanuit Ninh Binh terug naar Hanoi (hier is ook trein mogelijk lijkt het)?
** Is het verstandig hier vooraf al tickets voor te boeken of kan dit ook vrij last-minute?

Hebben jullie enig idee van
**de vertrektijden (vanaf hoelaat en tot hoelaat vertrekken er bussen, en gaan ze vaak?) Dit in verband met de Halong Bay cruise en het vertrek van onze vlucht van Hanoi naar Siem Reap.
**Voor Ninh Binh–> Hanoi zie ik de (goedkope) dagtreinen vanuit Bim Son, Thanh Hoa vertrekken (Ninh Binh to Hanoi by bus, taxi, train, van from VND 174k ✅). Dit ligt nog wel even af van Ninh Binh waar we willen overnachten lijkt me?

Alvast heel erg bedankt!

Groet Yvonne

Hallo Yvonne,

Is weer even geleden dat ik in die regio ben geweest; 4 jaar.
Maar het is te doen om vanaf Halong City naar Ninh Binh te komen met OV, maar denk dan wel aan een reisduur van een uur of 5 minimaal.

Bedenk dat je Halong trip rond 12 uur eindigd, kom je dus zo rond 17 a 18 uur aan in Ninh Binh stad.
Met een prive rit kan je zo rond 16 a 17 uur aankomen, kosten zijn dan wel hoger.

Gr.
Ton.

Wij gaan ook van Halong bay na de cruise naar Nihn bin.

Transfer is rond de 85 dollar.

Er is sinds kort ook een busverbinding maar ik heb nog niets gelezen over ervaringen.
http://thelonghotel.vn/bus-ninh-binh-ha-long-hotel-ninh-binh.html