Ground Zero

New York: Ground Zero

Sinds de terroristische aanslagen op het World Trade Center in New York op 11 september 2001 wordt in de Amerikaanse media ook vaak van Ground Zero (hoofdletters; alternatief ook World Trade Center Site) gesproken als de plaats wordt bedoeld waar het WTC vroeger stond.

Ben jij bij Ground Zero in New York geweest? Deel je ervaring hieronder!

Deze staat op ons “to do” lijstje voor ons tripje naar NYC in februari en lijkt me erg indrukwekkend.

Ik ben vandaag thuis gekomen van een week New York. En heb ook Ground Zero bezocht.

Ik ben naar het Ground Zero Museum & Workshop geweest. Klein museum, ideeën zijn opgedaan in het Anne Frank Huis in Amsterdam. We waren met een groep van 6 personen. Erg indrukwekkend! Er liggen stukken glas van de bovenste verdiepingen, stukken muur, stuk vliegtuig, foto’s, verhalen, etc. Alles mag je vast houden en aanraken. Er mogen foto’s gemaakt worden in het museum. Het duurt 2 uur en kaartjes moet je van te voren op internet bestellen. Ik raad het zeker aan!

Ik ben ook naar het 9/11 Memorial geweest. Ook erg indrukwekkend, maar het museum heeft meer indruk op mij gemaakt.

1 like

ook wij zijn (in februari) naar het 9/11 Memorial geweest.
Het was bijzonder indrukwekkend!!!

Wat bedoel je met workshop?

Groetjes

Is het nodig om vooraf tickets te bestellen via internet? Of kan je gewoon daar aan de kassa tickets bestellen?

Het is slim om het vooraf te doen. Ik woon in New York en zie altijd lange rijen staan met mensen die het niet vooraf geregeld hadden. Dat scheelt dus tijd! En vergeet je legitimatiebewijs niet. Veel plezier in New York!
Groeten, Joyce
www.jsny.nl

Hallo Joyce,

Weet je waar ik deze tickets zou kunnen bestellen?
ik ben op 9/11 in New York. nog tips wat/waar we deze dag moeten zijn?
groet
claire

Hoi Claire,
Tickets kun je bestellen op: https://www.911memorial.org/visitor-passes Ze zijn in principe gratis, maar je betaalt wel $2 servicekosten per ticket.
Ik denk verder niet dat er op heel veel plaatsen stil gestaan wordt bij 9/11. Het is tenslotte in september alweer 12 jaar geleden dat de aanslagen gepleegd werden. Houd de website van Time Out in de gaten voor een actueel overzicht van activiteiten in NYC.
Groeten,
Joyce
www.jsny.nl

Hekken om de plek waar eens de twee torens van het World Trade Center stonden zijn weg, je mag het monument nu gewoon binnenlopen.

Het 911 museum (eindelijk open) daar is overigens niet gratis, een $24 pp, en daar staat een redelijk lange rij voor.

Wij waren 2013 ook al bij het memorial maar toen was het museum nog niet open. Inmiddels wel en we bezochten deze afgelopen december. Een persoonlijk verslag met tips hier: 9/11 museum