Grotten nabij Porec

Hallo allemaal,

ik en m’n vriend gaan over 3 weken op vakantie naar Porec :zon02:
Ik vroeg me af of een van jullie wel eens in de grotten bij Porec is geweest. Is het de moeite waard volgens jullie om deze te bezoeken?

Alvast bedankt!

Karin

Ik woon hier nu geruime tijd en moet je zeggen dat ik nog nooit de aandrang heb gevoeld om er eens een kijkje te gaan nemen.

Zou het niet doen op een regenachtige dag, want dan is het natuurlijk zeer druk.

Wij zijn in de Jama Beradina geweest, een druipsteengrot waarin je 5 kamers vindt allen te bereiken door het afdalen van trappen, die je ook weer langs dezelfde weg omhoog moet
Vooral de 5e kamer is erg mooi, door weerspiegeling in het water
Daar kun je ook een salemanderachtig diertje zien dat geheel wit is
Was mooi om te zien, aangename temperatuur 14 graden als het buiten 33 graden is

lekker…kom net uit Kroatie, kan inderdaad best warm zijn daar. heerlijk gehad trouwens op http://bijela-uvala.nl een grote camping samen met nog 1000 nederlanders :wink: en duitsers natuurlijk
Wij hebben de grotten van Baredine bezocht, erg mooi vanwege de ondergrondse sculpturen die ontstaan zijn. was 20 minuten rijden ongeveer.

Zeker de moeite waard. Grotten liggen in Novavas (op de weg van Porec naar Visnjan)… zijn overigens vanaf vele plaatsen al aangegeven. Als je écht druipsteen grotten lefhebber bent dan schijnen de grotten van Postojna (net over de grens met Slovenije), de wereldstandaard te zetten.
Veel plezier !