Grootste uitdaging van mijn leven..

Hoi!

Even een korte uitleg, ik ben geadopteerd uit Sri Lanka en ik wil nu ontzettend graag terug. Ben al eens terug geweest, maar toen was ik nog maar 5 jaar en iets te jong. Nu ben ik 21 en heb ik samen met mijn beste vriendin besloten om terug te gaan, ook al is het een weloverwogen beslissing, we hebben nu (een uur geleden) geboekt voor 3 weken. Maar we hebben helemaal nog geen concreet reisplan oid. Ik heb eigenlijk ook geen idee wat ik met dit topic zeggen wil, misschien wel gewoon de blijdschap en adrenaline haha. Heb nog nooit zelf zo’n verre reis gemaakt, maar nu ga ik dan eindelijk na 16 jaar weer terug naar mijn geboorteland. SUPERSPANNEND!!!
Maar de reis staat niet alleen in het teken van dat, we willen ook heel graag vrijwilligerswerk doen en graag back to basic de weken doorkomen. Het liefst zouden we bij de lokale bevolking in dorpjes willen slapen en overdag helpen met van allerlei dingen. Maar geen idee of dat verstandig is en of men daar op zit te wachten. Mijn beste vriendin is gewoon Nederlands, maar lijkt af en toe meer op een Aziaat en ik hou ook enorm van de cultuur, daarom willen we het liefst ook zo de weken doorkomen en niet genieten van luxe en dat soort dingen.

Hopelijk heeft iemand nog tips of adviezen?!

Hoi Amandi, wat superspannend inderdaad, leuk!

Ga je ook op zoek naar het weeshuis/adoptiebureau om te zien waar je gestart bent? (om het zo maar te zeggen) (Dat lijkt me trouwens best heftig, goed dat je je beste vriendin in elk geval bij je hebt!) Of ga je vooral om het land te zien en de sfeer te proeven?

Hoe dan ook, het lijkt me een bijzondere en spannende reis. Wanneer gaan jullie?

Hoi Melanthe,

Dank voor je reactie! We hebben vandaag geboekt en gaan van 25 juli tot 14 augustus, met op de heen en terugweg een lange tussenstop in Delhi, dus kunnen we daar ook nog eventjes een speedbezoekje brengen.
Ik wil wel heel graag terug naar het dorp waar ik ben geboren en het ziekenhuis, ben niet in een weeshuis geweest, werd vrij snel na mijn geboorte geadopteerd.
verder hebben we al een week vrijwilligerswerk geregeld in het Don Bosco jongensweeshuis in Maggona, aan de westkust. Supertof!
Maar we gaan ook vooral om de sfeer te proeven, vooral van de locals en we willen dus ook niet in hotels slapen en met ‘luxe’ vervoer reizen, maar gewoon zoals de lokale bevolking dat doet. (ook omdat we niet superveel te besteden hebben).

Maar we hebben er allebei al suuuuuperveel zin in en praten over de hele dag niets anders en kunnen eigenlijk niet wachten… Maar eigenlijk zitten we over een maand precies al in het vliegtuig! We vliegen trouwens vanaf Brussel.

Hartstikke leuk! Zorg wel voor een betrouwbare lokale contactpersoon als je bio familie speurwerk doet verder dan dat dorp/ziekenhuis, hierin zitten heel wat gevallen van mensen die met onjuiste ‘bio moeders’ enzo gekoppeld zijn alleen en enkel voor het geld verdienen…
Je zult het lokale vervoer leren waarderen met alle ups en downs, zowel treinen als bussen hebben interessante gebruiksaanwijzingen.

Let je op dat je voor Delhi dan een dual transit visum voor India moet aanvragen; goedkoper dan gewoon toeristenvisum India (paar tientjes slechts) maar nog altijd bureaucratische rompslomp. Tijdig aan beginnen, in Delhi zelf krijg je het niet!

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

wauwwww… dit is echt raar! Ik ga bijna hetzelfde als jij ervaren. Ik ga begin sept. voor het eerst met een vriendin naar Sri Lanka, mijn geboorte land, ook voor 3 weken. Wij wilden ook vrijwilligerswerk doen maar hebben besloten om het niet te doen omdat we maar 3 weken hebben en zoveel mogelijk willen zien en ervaren! Ook wij gaan het basic houden, backpacken door SL. Heb wel gehoord dat dat opzich prima te doen moet zijn.
Ben erg benieuwd naar je ervaringen en of jij leuke tips hebt :slight_smile:

Hoi Ryan!

wow dat is wel toevallig! nou ik zal je vertellen, ik wil weer terug! Ik vond het daar F A N T A S T I S C H! Alsof ik na zoveel jaren ergens ‘thuis kwam’. Vanaf het eerste moment toen ik voet zette op colombo airport voelde ik me thuis. Ik zei tegen mijn beste vriendin…Kijk dan, alleen maar kleine bruine mensjes, net als ik! haha, nee serieus, ik heb mezelf daar echt gevonden, niet helemaal maar ik heb heel veel antwoorden op vragen en voel me nu een completer mens. En heb daar ook de liefde van mijn leven gevonden… Ik maak nu serieuze plannen om terug te gaan voor een langere periode en over een aantal jaren misschien wel voor altijd.

Het vrijwilligerswerk was ook echt helemaal super! Ik ga ook daar zeker nog naar terug!

Ik heb echt geen idee wat ik nog kan aanbevelen qua bezienswaardigheden, ik vond alles fantastisch haha. Mar ik wens je heel veel plezier en succes en geluk en ik ben benieuwd wat je er van gaat vinden!

1 like

Wat leuk voor je dat je het zo hebt ervaren! Ben vandaag terug gekomen van 3 weken vakantie daar en vond ook echt super! Ook wel weer lekker om weer terug te zijn. Wonen zou ik daar niet kunnen denk ik, maar hoop voor jou dat waar je ook bent, hetzij NL of SL, je je helemaal goed en compleet voelt :slight_smile: De liefde van je leven, dat klinkt mooi! Een local of ook iemand die aan het rondreizen was? Succes met alles!

Liefs