Hallo allemaal,
wie helpt me uit de brand? (of liever gezegd uit de paniek)
Ik en 3 andere vriendinnen (van 16/17/18) gaan a.s donderdag vanaf Amsterdam naar Milaan vliegen met Virgin Express. Heeft iemand ervaring met deze maatschappij. We kwamen er namelijk tot onze grote spijt achter dat er gevraagd wordt door de maatschappij een handgeschreven brief van je ouders die ondertekend is door de gemeente waarin staat dat je ouders je toestemming geven alleen te reizen. Nu heb ik diverse malen naar Virgin Express gebeld en elke keer zeggen ze wat anders. Eerst zeiden ze dat de brief wel ondertekend moest zijn door gemeente, toen weer niet en toen weer wel. Ik weet het nu niet meer, is het ondertekenen bij de gemeente zo gedaan of duurt dat een aanatl dagen? Ik hoop het niet omdat we a.s donderdag al gaan.
Het volgende probleem is dat een van de meisjes haar ouders op vakantie zijn, de ouders moeten toch mee (met legitimatie) naar het gemeentehuis?
Denken jullie dat het mogelijk is dat bijvoorbeeld haar opa of haar oom de verantwoordelijkheid op zich kunnen nemen en met haar mee kunnen gaan naar het gemeentehuis.
Ik hoor graag op zeer korte termijn van jullie en alvast bedankt!
Nienke
Hoi Nienke,
Wat een gedoe zeg! En wat irritant van die tegenstrijdige verhalen!
Ik heb zelf nog nooit meegemaakt of gehoord dat iemand een verklaring/handtekening van de gemeente nodig heeft om te mogen reizen.
Wel weet ik dat wanneer je minderjarig bent, je een verklaring van je ouders nodig hebt om te mogen reizen. Dus het lijkt me verstandig om die zo wie zo mee te nemen morgen.
Maar vaak is het wel zo dat wanneer er een meerderjarig iemand mee gaat (in dit geval je vriendin van 18) die gene de verantwoording over de hele groep heeft.
Misschien kun je de gemeente zelf eens bellen en het verhaal daar voorleggen? En misschien kun je nogmaals proberen om duidelijkheid te krijgen bij Virgin.
Ik wens je in ieder geval veel succes!
Laat nog even weten hoe het uiteindelijk afgelopen is.
Groetjes!