Bij Demirtas de bergen in, ligt camlica koy, een vriend van mij heeft daar een grondstuk ± 7000m2 er staat een oud huis op, met waterbronnen(2stuks) ongeveer 8 km van de zee. Hij wil dit graag verkopen en vraagt
mijn hulp. Aangezien ik geen makelaar ben, kan ik alleen helpen bij vertalen
en bij vragen antwoorden geven.
Hallo Carina,
Dat zijn wij wel.
Maar je moet nog een aantal dingen zeker weten om iets te willen verkopen tenminste aan buitenlandse kopers.
Ten eerste is dit een grondstuk met huis van een Turk?
Is het in een echt Turks dorp?
Tapu zal zeker in zijn bezit zijn, anders kan hij niet verkopen natuurlijk.
Maar nu komt het, als het een typisch turks dorp is in de binnenlanden mag niet elke buitenlander dat zomaar kopen. Bescherming van de plaatselijke bevolking.
Ook moet er een Imarplan op zitten anders mag er niet gebouwd worden.
Je moet dus ook weten of er 1 opgebouwd mag worden of dat de grond bedoelt is voor landbouw. Het mag ook niet te dicht bij militair terrein liggen.
Er komt dus nog wel wat bij te kijken voor hier verkocht kan worden.
Verder zou ik iets meer moeten weten over het geheel.
Dan kan ik eens een bevriende constructie-makelaars firma vragen die daar veel in deze omgeving van Demirtas bouwen en werken.
Ik hoop dat ik je een beetje wegwijs heb kunnen maken hierin.
Groetjes Turkije Woningen
Bedankt,
nuttige informatie. Ik heb hem al dikwijls gezegd om eens even bij een makelaar aan te gaan. Juist omdat ik er echt geen verstand van heb. Er wordt gebouwd nu, maar idd door de plaatselijke mensen. Ik zou er veel liever zelf gaan wonen. Omdat het zo’n heerlijk stukje is. Verder zal ik hem deze info doorgeven. Kan hij er weer eens over nadenken! Het zijn zo’n beetje allemaal de eerste bewoners van oorsprong die daar wonen. Er is zelfs een school. Militair ligt er niet echt iets dictbij.
Groetjes