Groepsrondreizen

Hallo,

Voor een schoolopdracht moet ik onder andere uitwerken welke Nederlandse reisorganisaties groepsrondreizen aanbieden en waar deze onderling in verschillen. Nu vind ik het op veel websites heel vaag aangegeven wat ze nu precies aanbieden qua groepsrondreizen, maar het kan natuurlijk ook zijn dat ik het zelf niet zo goed begrijp als ‘geen-ervaring-hier-mee-hebbende’.

Er zijn naar mijn idee twee soorten groepsrondreizen:

• Georganiseerde groepsrondreizen, waarbij men gewoon kan ‘aansluiten’ en dat deze reis gegarandeerd doorgaat (óf pas bij een bepaald aantal deelnemers).
  • Op maat gemaakte groepsrondreizen; voor families of andere groepen zoals collega’s of scholen.

Klopt dit bovenstaande? Of zijn er meer soorten groepsrondreizen dan deze twee en ligt het wat gecompliceerder? Kortom ik zoek wat verheldering van mijn opdracht…

Typisch een geval van door de reisorganisaties het bos niet meer kunnen zien!

Groetjes

Hallo,

De 2 verschillende groepsrondreizen kloppen.
Daarnaast zijn er bij de aangeboden groepsrondreizen ook verschillen zoals:
helemaal georganiseerd, dus de hele dag is uitgestippeld en je doet alles samen
een beetje georganiseerd, dus sommige programma’s inclusief en sommige kun erbij kopen
en een individuele rondreis waarbij de reis met de groep gaat en de overnachtingen geregeld zijn, maar de invulling van de dag kan iedereen individueel doen.
Je hebt ook nog themarondreizen, zoals een culturele rondreis, of een alleenstaandenreis, of een sportieve en dergelijke.
Je kunt het beste wat verschillende rondreizen organisaties “bekijken” en zien wat ze aanbieden.
succes,
Sandra

1 like