Groepsrondreis Costa Rica

Hallo!

Ik wil een rondreis gaan boeken voor januari 2010.
De reis van Baobab ziet er helemaal geweldig uit, maar ook Fox heeft een erg leuke rondreis.
Wie heeft er ervaring met een van deze 2?
Of nog andere aanraders?

Groetjes, Iris

ga zelf rondreizen,t is een klein land en alles is goed te doen met het openbaar vervoer of huurauto.

Ik was juist op zoek naar groepsreis :slight_smile:
Maar heb inmiddels geboekt hoor! Ik ga met Baobab. Ben benieuwd, heb er verschrikkelijk veel zin in!

groetjes, Iris

Hallo Iris,

Wij hebben in 2006 ook de reis gemaakt met Baobab.Als gids hadden wij Shirlye.Dat was de beste gids dat wij op onze vele reizen hebben gehad.
Het was tevens een van onze mooiste reizen die we hebben gemaakt.Dus hebt U zeker een goede keuze gemaakt.Heb ook van deze reis een videoverlag gemaakt.Kan je bekijken op volgende link en hier klik je dan op youtube :
[ame=“- YouTube”]YouTube - Costa rica San Jose en Tortuguero[/ame]

Wegens de beperking van Youtube heb ik de film moeten opsplitsen in 6 delen.De rest kan je bekijken door op de pagina rechts “meer van guido kestens” te klikken.Wens U een heel mooie reis en geniet ervan het is PURA VIDA

Bedankt voor de link! Prachtige films gemaakt zeg! Heb er nu 2 bekeken maar ga de rest ook zeker nog bekijken. Heb er nu nog meer zin in!!

groetjes, Iris

Hallo,

Ik wil volgend jaar september me Baobab naar Costa Rica. Ben erg benieuwd naar hoeveel uur per dag je loopt. Heb gebeld met Baobab en je kan de lengte van de wandelingen zo lang maken als jezelf wilt, maar wat is jullie ervaring? Ik heb een prima conditie, alleen heb ik reuma en soms kan het zijn dat ik het bij een uur of drie lopen echt wel gehad heb.

Iemand ervaring mee?

Bedankt!

Hoi!

Ik ga zelf dus over een klein maandje naar Costa Rica, met Baobab. Dus pas daarna kan ik je er meer over vertellen.

Groetjes, Iris

hoi iris,

ben je al weer terug? hoe is het bevallen? ben je nog groepsreizen van summum of fox tegengekomen?
ik overweeg in sept 2010 met summum of fox voor 3 weken naar CR te gaan. heb je nog tips?

alvast bedankt!

groet,
frederieke

Hoi!!!

Ja ben weer terug hoor! En wat was het een geweldige reis!! Ik heb zoveel mooie dingen gezien en gedaan! Heb wel een paar keer Nederlanders gezien, maar geen idee met welke organisatie ze waren of dat ze zelf aan het rondreizen waren.
Heb heel veel gelopen (en geklauterd en geklommen) in allerlei nationale parken. Manuel Antonio is heel erg mooi, Luiaarden gezien, aapjes, wasbeertjes enz. Verder heb ik de Corcovado trekking (3 dagen) gedaan. Heel zwaar maar toch echt een aanrader. Dag 1 wandel je heen (met een hele zware rugzak, niet echt een pretje maar het gevoel als je het gehaald hebt maakt t weer goed) Dag 2 sta je om 4:00 op om een nachtwandeling te maken, geweldig. Overdag nog meer wandelingen. S’avonds prachtige zonsondergang en dag 3 begin je 4:00 weer in het donker aan de terug weg. Wij hebben op de terug weg een tapir gezien, die liep op het strand en ging in het water liggen. Wij hebben er op 2m afstand op een rotsje naar zitten kijken. Zo bijzonder.
Ook een geweldige aanrader: canopy-tour in Monte Verde. Je roetst dan aan kabelbanen over en door het woud. De laatste kabel (vd 13) is zelfs een km lang!! Baldi hotsprings waren heerlijk! Dit is vlak bij de Arenal vulkaan. Helaas weinig van de vulkaan gezien omdat het veel te bewolkt was. Zeiltocht met catamaran was geweldig. Snorkeltour ook, boottour ook. Eigenlijk was alles geweldig!
Ook de groep was er leuk, heel gemengd en heel gezellig. We waren met 19 man. 7 alleen reizend en 6 stellen.
Er was maar een klein minpuntje aan de reis en dat was dat er vanwege de regen (eerste dagen heel veel regen zelfs overstromingen) een aantal dingen niet door konden gaan, o.a. het raften. Dat had ik heel graag willen doen! Maar ga graag er nog een keer voor terug!

Als je nog wat wilt weten laat t me maar weten! En anders heel veel plezier in Costa Rica. Pure Vida!

groetjes, Iris

Nog even een reactie op de vraag van Gien79.
Bij deze reis met Baobab was het zo dat je altijd kon kiezen of je wel of niet mee wilde lopen. En ook welk rondje je wilde lopen. Onze reisbegeleider kon ook goed aangeven wat makkelijk te lopen was of waar er flink geklommen en geklauterd moest worden. Alle parken hebben verschillende routes die je kunt lopen. Dus kan je het dus inderdaad zo lang maken als je zelf wilt.
Eigenlijk kan je de reis zo zien dat je alleen van plek naar plek gebracht wordt, en dat je m zelf dan nog helemaal kunt invullen met wandelingen, andere uitjes, eettentjes enz. enz. Ideaal dus!

groetjes, Iris

Leuk jouw ervaring te lezen Iris. Wel bijzonder dat je zoveel regen hebt gehad. Ik heb zelf plannen om met mijn dochter in de zomer te gaan. Maar ik twijfel omdat het dan regentijd is. Nu blijkt dat je in januari dat risico dus ook loopt en het toch heel leuk hebt gehad ;-).

groetjes Sharon

hoi
fox
in een woord geweldig
alles is in de puntjes geregeld
echt een aanrader
ben net met fox naar malesie geweest
echt super
succes gr karin

Hoi Sharon,

Hier lees je over over droge seizoen en natte seizoen. Ik was dus in het droge seizoen, maar inderdaad toch regen. Maar daar (in Torteguero) werd juist gezegd dat het aan die kant van het land het natte seizoen is en aan de andere kant wel het droge. Dus je kan het treffen of niet, dat is duidelijk. Mijn broertje is in juni geweest vorig jaar en die heeft niet heel veel regen gehad hoor. Af en toe een flinke bui maar daarna (paar uurtjes later) weer prachtig zomers weer. En hij had juist heel mooi weer in Torteguero. Kan dus echt alle kanten op.
Maar weer of geen weer, blijft een aanrader hoor Costa Rica!!

groetjes, Iris

Hallo Iris,

Bedankt voor je reactie. Ik heb Baobab aan de lijn gehad en ze hebebn mij gezegd dat de reis voor mij waarschijnlijk te zwaar is (sowieso bij Corcovado al veel lopen om de lodge te bereiken). Ik ben toen gaan twijfelen (bij Sawadee kon ik wel mee). Ga nu eerst naar Cuba met Baobab (als de reis nog doorgaat, want volgens mij staat dat op losse schroeven als ik op hun site kijk naar ‘mijn datum’). Daar is het ook al wat vochtig in sommige gebieden. Gaat het goed, dan kan ik volgend jaar altijd naar Costa Rica. Staat namelijk nog steeds op mijn lijstje! Nogmaals bedankt en veel plezier met het nagenieten van de foto’s!!!

Groeten
Annegien

*ik heb inmiddels geboekt: summum, 21 dagen, 2 sept 2010! *

doe je goed!! Heeeel veel plezier! Zal zeker gaan lukken denk ik zo. Echt een geweldige vakantie bestemming!!

groetjes, iris