Groepsreis of alleen, lokale gids

ik twijfel tussen een groepsreis of alleen, weet er iemand een goeie groepsreis (in belgie) indien ik alleen zou gaan, kan ik dan een lokale gids kunnen inhuren?, zou dat veel kosten?, ik ben bang dat ik op mijn korte verblijf (omgeveer 10 dagen) er niet het max kan uithalen, cuba is groter dan ik dacht, als je alles zelf moet uitzoeken (kan geen spaans) zou ik denk ik veel tijd verliezen, bestaat de wegwijzers, menukaarten enz ook in het engels??
groetjes

Over de wegwijzers hoef je je niet heel veel zorgen te maken, die zijn er namelijk niet zo veel, ik zou ook niet weten wat er op zou moeten staan behalve de naam van de plaats en het aantal km. Cuba is bijna 4x zo groot als Belgie en de vorm van het eiland maakt het vooral een erg lang eiland met een afstand vergelijkbaar van Brussel naar Madrid.

Ik weet eigenlijk niet of er rondreizen van minder dan 2 weken zijn, het is erg kort, de kortere reizen zijn veelal strand reizen; met het gevolg dat je 10 dagen naar het water zit te staren in plaats van cultuur opsnuiven. Voor dagtrips kun je inderdaad wel een gids inhuren, maar de ervaring is dat een rondreis eigenlijk niet zo duur is, zeker gezien de combinatie van ticket, vervoer, gids, vervoer en rondleidingen. Dagtrips zijn te maken vanaf verschillende locaties.

Kijk ook naar de rondreizen in Nederland, welliswaar is de vlucht vanaf Amsterdam, maar daar merk je eenmaal in de lucht verder niets meer van :wink:

Ik zou haast zeggen, stel je reis desnoods een jaartje uit en neem een 16 daagse of 3 weekse rondreis.

als je 10 dagen naar Cuba gaat moet je kiezen welk deel je wil bezoeken.
Wij hebben bijvoorbeeld een wagen gehuurd en zijn gestart in Havana, vandaar uit Pinar del Rio en Vinales bezocht- Cienfuegos- Trinidad- Santa Clara.

Wij gaan in Februari voor de eerste keer naar Cuba en hebben de 13 daagse groepsrondreis geboekt the best of Cuba (op dag 12 vlieg je terug en op dag 13 kom je op schiphol aan) bij holland international(staat niet op de site maar kan je wel in de reisgids vinden) wij gaan op dag 12 nog 4 nachten naar een strandhotel in Varadero. Wij vliegen heen naar Holquin en de terugvlucht is vanaf Varadero.Het fijne van deze groepsreis was dat het gegarandeerd vertrek is.Misschien is dat iets voor je.
gr Fransje