Op 4 november ga ik naar Nieuw-Zeeland en ik blijf daar tot 28 januari. Ik zou graag een of meerdere Great Walks willen doen, maar niet in m’n eentje. Het lijkt mij veel gezelliger om dit samen met iemand te doen. Is er iemand die rond diezelfde tijd in Nieuw-Zeeland is, graag wandelt en dit samen met mij zou willen doen?
Mijn plan is om te gaan wandelen in NZ van half november tot half januari.
Ben me aan het oriënteren op stukken van de Araroa of anders de Great walks.
Zou het ook leuk vinden om stukken samen te lopen.
Lijkt me leuk om te kijken of er een optie is om een stukje samen op te trekken!
Heb jij al een globaal plan wanneer je waarheen wilt gaan? Ik ben zelf op dit moment bezig om met een reisorganisatie een plan te maken omdat het in het hoogseizoen behoorlijk druk kan zijn.
Ben jij van plan om meerdaagse wandeltochten te doen? Ik ben daar zelf nog over aan het twijfelen. Het lijkt me super vet om een Great Walk in z’n geheel te lopen,maar je moet een hoop spullen meeslepen en ik weet niet of mij dat lukt en georganiseerde meerdaagse wandeltochten zijn behoorlijk prijzig.
Mijn globale plan is nog heel globaal…
Het zal zich met name afspelen op het zuidereiland.
Ik vlieg van en op Wellington, dus dat zal sowieso mijn begin en eindpunt zijn.
Mijn idee is dat ik begin december de queen charlotte track in de omgeving van picton loop (3 a 4 dagen), als startpunt.
Daarna zou ik via het oosten willen reizen naar het zuiden, met onderweg mooie stukken te voet.
Via de westkust dan weer terug richting picton. Meerdaagse tochten behoren dan zeker tot de mogelijkheden, maar stukken met ov/busjes/… sluit ik ook zeker niet uit.
Ik heb een lichtgewicht 2p tent en ben van plan dus ook stukken te kamperen, met onderweg ook zo nu en dan een hostel voor wat extra comfort.
Georganiseerd reizen heb ik voorlopig nog niet overwogen, omdat ik me nog niet echt heb willen vastleggen.
Heb wel al gedacht om evt in te schrijven op een aantal great walks, omdat die inderdaad snel vol zijn.
Heb jij al beter zicht op welke route je wil volgen en welke plekken je zeker wilt bezoeken?
Ben er nog niet uit! Vandaar ook dat ik hier terecht ben gekomen
Ik heb met een reisorganisatie een hele planning zitten maken, zodat ik bepaalde dingen al kan boeken.
Ik heb nog op de website van de DOC gekeken en volgens mij zijn meerdaagse wandeltochten niet helemaal voor mij. Ik kan namelijk niet echt veel tillen voor langere tijd met mijn rug en schouders. Ik ga het deze keer dan ook maar bij dagwandelingen houden. Ook omdat ik een hele waslijst heb met dingen die ik in Nieuw-Zeeland wil zien.
De globale planning voor nu is dat ik rond 5 december in Tongariro ben, rond 7,8 december in Abel Tasman, rond 13 december in Franz Joseph, rond 22 december in Milford, rond 25 december op Stewart Island en rond 30 december in Mt. Cook. Dit kan ik nog wel een beetje aanpassen, maar omdat ik een Stray buspas heb, ga ik eerst via de westkust en dan via de oostkust omhoog.
Bij de Abel Tasman heb je best veel opties. Je kunt ook de hutten boeken bij de great walks, voordeel is dat je dan al geen tent mee hoeft te nemen. Ook zijn er goede hostels aan het begin/in de buurt van de meeste great walks, waardoor je veel van je spullen ook achter kunt laten.
Maar de opties bij de Abel Tasman:
1: Gebruik maken van de campings
2: Gebruik maken van de hutten
3: Een dag lopen en 1 van de verschillende “ferry’s” terug nemen.
4: Een “ferry” naar een bepaald punt nemen en dan gewoon terug lopen.
Zelf heb ik de eerste optie gedaan, maar aangezien je maar 2 dagen daar bent zou ik kiezen van heen met een ferry en terug lopen.
Hopelijk heb je er wat aan.
Gr
Marco
P.s. Wees inderdaad tijdig met boeken, want het zit snel vol!