Grand Canyon, North of de South Rim bezoeken?

Wij vertrekken volgende week naar Amerika voor onze rondreis door Californie. Natuurlijk bezoeken wij ook de Grand Canyon. We zitten alleen nog met een probleem. Gaan we de North of de South Rim bezoeken??

Graag jullie advies!!

Ingel

Naast de Grand canyon, wat in AZ ligt, bezoeken jullie nog andere plekken of toch alleen maar Californië?

Beste is om de South Rim te bezoeken, je hebt meer mogelijkheden met accomodatie en er zijn veel uitzichtspunten te zien. Het is makkelijk te bereiken als je vanaf LA komt. Voor de North Rim is het beste als je al plaatsen bezoekt zoals Zion en Bryce, UT.

Kijk eens op Google Maps dan weet je de locaties van de beide kanten van de Canyon ten opzichte van Californië, dat maakt het ook wat makkelijker om een route te plannen.

ik weet niet hoe de voorbereidingen zijn geweest maar als je volgende week al vertrekt en nog niet weet welke kant je moet bezoeken? Op internet is toch echt voldoende info te vinden.

Heel veel plezier in de USA.

Gr. Frank

Hallo Ingel,

Wij zijn gisteren terug gekomen van een rondreis westkust USA en zijn via de South Rim gegaan.
Frank zegt het al, meer uitzichtlocaties en overnachtingsmogelijkheden (ik hoop dat je deze al geboekt hebt)
Noord zou je evt. vanuit Las Vegas (als je daar tenminste komt) kunnen bezoeken, via Hooverdam naar de “Skywalk” (glazen “uitkijkbrug” over de Canyon)

Prettige vakantie

Hi! De Noord Rim is veel minder touristisch dan de zuid rim. Ik heb de Noord Rim veel meer genoten. Er zijn minder mogelijkheden om te overnachten, dus je moet al snel boeken. Wij hebben gekampeerd, moet je ook boeken!

Grand Canyon West met de Skywalk ligt in de richting van south rim en niet van north rim. Tussen south rim en north rim is het bijna 5 uur rijden. Ik zou altijd voor south rim kiezen bij een eerste bezoek en op een volgend bezoek north rim aan doen. Reserveringen zijn noodzakelijk. Er is maar een lodge bij north rim en die is vaak een jaar van tevoren geboekt.
Yeehaw

wij hebben beide gedaan maar wij hadden ook veel tijd. We hebben de North Rim een aantal dagen bezocht vanuit het motel “Jacob Lake Inn”. Vanaf daar is het ongeveer een uur rijden naar de de echte noordrim maar de route is prachtig en het is sport zoveel mogelijk herten te spotten (en te ontwijken als je in de schemering terug rijdt).
Bij het motel zit ook een camping en je mag er in het Kaibab Forest buiten de parkgrenzen wild kamperen. keus genoeg dus.

Els