Binnenkort vliegen wij naar Californie om daar in 3 weken veel te bekijken. Momenteel ben ik druk om een route te plannen. Wij willen graag de Grand Canyon bezoeken. Het is mij niet helemaal duidelijk vanaf welk punt de Canyon mooier is.
Vanaf het stadje Grand Canyon of vanaf de westkant bij Boulder city/Henderson. Bij beide ingangen is een vistor centor en een headquarter. Wie heeft ervaring bij welke ingang het meest te zien is?
alvast bedankt,
Hi Bea
De beste plaats om GCNP te bekijken is vanaf south rim of north rim. South rim is 5 uur rijden van Las Vegas (us93/I40 en az64) net als north rim. South rim heeft veel meer lodging mogelijkheden. Op weg naar south rim kom je over Hoover Dam (na november dit jaar is de bypass klaar) www.grandcanyonlodgeswww.tusayanhotels.com Een reservering is noodzakelijk. Er is geen visitor center voor Grand Canyon National Park bij Boulder. Waarschijnlijk bedoel je het VIC voor Lake Mead hier.
Yeehaw
Wij bezoeken de grand canyon in september en gaan ook vanuit de south rim het NP bezoeken en slapen in de Maswick Lodge in grand canyon village. Wacht inderdaad niet meer te lang met reserveren want voor het hoogseizoen (t/m september) begint het al aardig vol te lopen heb ik gemerkt.
Neem een zaklantaarn mee als je in Maswik gaat logeren. Aan verlichting tussen de rim en Maswik doen ze niet. Voor deze info zal je me dankbaar zijn -lol-
Yeehaw