Ik vertrek 15/08/2010 naar Rovinj en ben op zoek naar een geschikt GPS-toestel voor in de auto. Maar op de meeste (tom-tom , garmin , mio , e.d.) staat maar 42% van de wegen in Kroätië.
Slovenië bvb = 99 %
Heeft hier iemand een aanbeveling voor een geschikt GPS-toestel?
Wat gebruiken jullie?
In 42% voldoende om je weg te vinden?
Bestaan er wel toestellen met volledige wegenkaarten voor Kroätië?
Kroatië heeft een zeer simpel wegen systeem en verdwalen is vrijwel onmogelijk. Alleen in de grote steden zou GPS enige zin hebben, maar omdat je daar toch nagenoeg niet kunt parkeren is rijden in het centrum tegelijkertijd weer zinloos.
De kust van Kroatië kent een weg welke min of meer van Noord naar Zuid loopt. Zolang je de zee maar aan de rechterkant houdt kom je vanzelf alle dorpjes tegen, kan niet missen.
Op de meeste eilanden is het nog eenvoudiger…daar is maar 1 weg, met hier en daar een zijweg.
In de dorpjes zelf mag je in de zomer niet rijden, moet je aan de buitenrand parkeren, dus GPS heeft daar ook geen zin.
Kortom, mijn advies is dan ook, laat die GPS lekker thuis, kijk op de kaart waar je naartoe wilt en rij en dan gewoon direct naartoe. Ik heb nog nooit een GPS in Kroatië gebruikt, ben nog nooit verdwaald en woon er nu toch geruime tijd.
Je geeft veel uitgebreide informatie over Kroatië op dit forum.
Je schrijft dat je al geruime tijd in Kroatië woont, en daarom denk ik dat jij ook op de Kroatie.pagina actief bent onder de naam “Norbert”, mocht het niet zo zijn dan zou ook “Robert” hiervoor in aanmerking komen.
Maar ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben.