(origineel bericht op be-more.nl)
goodbye malawi
En dan zijn de 8 weken ineens voorbij…
Ik heb enorm tegen het afscheid op gezien. In 8 weken tijd heb ik heel veel samengewerkt met allemaal super lieve en gemotiveerde mensen die ik als mijn brothers en sisters beschouw. Het afscheidsfeestje was erg gezellig, maar ging toch gepaard met wat tranen. Na vele bedankjes en cadeautjes in ontvangst te hebben genomen, heb ik zelf alle mensen van Yodep bedankt voor deze geweldige ervaring die ze mij hebben gegeven. Het leven en het werk in malawi was soms zwaar, maar de passie die deze mensen hebben geeft enorm veel kracht.Ik geloof oprecht dat YODEP op de goede weg is en dat de kwaliteit van het leven van de mensen in de community steeds verbetert. De mensen in Afrika weten zelf heel goed hoe ze dit willen en het was een eer om ze daarbij te helpen.
Ik ben nu weer een week in Nederland. Toen ik aankwam hing de vlag uit en er waren zelfs spandoeken gemaakt. Het is echt fijn om weer thuis te zijn, maar ik mis alle lieve kindjes waar ik elke dag mee werkte en ik mis mijn vriendinnen Gloria en Mary. het is weer wennen om hier te zijn, het valt me op hoeveel mensen er haast hebben en gestresst zijn. Het was ook wennen om weer op een nederlandse tijd naar bed te gaan en wakker te worden.
Vrijwilligerswerk in Malawi was voor mij een onwijs mooie ervaring. Ondanks dat ik het soms moeilijk heb gehad, zou ik het zonder twijfels opnieuw doen.
Ik wil alle mensen bedanken die mij gesteund en gevolgd hebben. Jullie lieve berichtjes op mijn blog hebben mij echt goed gedaan.
Veel liefs,
Maaike