Golden Girls in Capetown

(origineel bericht op be-more.nl)

Golden Girls in Capetown

Dag bloglezers,
Donderdagmorgen, om 4u, werden we door Martin (de politieagent waar ik vorig jaar een avond mee door Durban mocht rijden) naar de luchthaven gebracht. Na een vlucht van 2u kwamen we aan in Capetown. Clive, onze gids, bij wie ik vorig jaar ook logeerde, kwam ons ophalen. De reden eerst de stad door op weg naar de tafelberg. Het blijft indrukwekkend om te zien. Gelukkig was het heel zonnig en warm en konden we de berg op. Nadien reden we naar het nationale park Kirchtenbosch, waar we een mooie wandeling maakten en genoten van de rust en de prachtige omgeving. En dan op weg naar de laaste bezoek van de dag, een rondleiding en wijnproeverij bij het bekendste en oudste wijnhuis van Capetown, Groot Constantia. Blijft leuk om te doen.Nadien bracht Clive ons naar z’n huis in Simonstown. Dat was toch wel weer genieten van de luxedouche en het lekkere eten dat Cilla, de vrouw van Clive voor ons had klaargemaakt.
Vrijdagmorgen vertrokken we vroeg om de boot van 11u naar Robbeneiland te halen. De boot was stuk, dus werden we met een kleiner bootje naar het eiland gebracht. Onderweg zagen we een dolfijn, en het is een fatastisch uitzicht over de waterfront en de tafelberg. Robbeneiland blijft indrukwekkend om te zien. Onze gids, een ex-gevangene van Robbeneiland, vertelde boeiend z’n verhaal. Terug aan de Waterfrond dronk ik een Orval en at een echte Belgische wafel in restaurant “Den anker”, uitgebaat door Gentenaren. Daarna gingen we op zoek naar een winkel die een bepaalde homespray verkoopt. Vorig jaar had ik nl in B&B Ballinderry in Robertson bij Luc en Hilde Uytenhove een homespray gekregen die heel lekker ruikt. Ik was er heel zuinig mee, maar op is op natuurlijk. Omdat deze enkel in Zuid-Afrika te koop is wou ik nu toch graag een nieuwe… en ja hoor… gevonden!!! Ik ben er heel blij mee! Vrijdag avond gingen we uit eten voor m’n verjaardag. We werden keurig afgezet en terug opgehaald door Clive!Ik trakteerde mezelf op oesters en een glaasje Zuid-Afrikaanse champagne!
Zaterdag werd ik wakker door Happy Birthday-gezang en kreeg ik leuke cadeautjes. Na het uitgebereide ontbijt reden we naar de Kaap de Goede Hoop. Met een beetje schrik in het hart voor de komende beklimming. Vorig jaar vond ik deze vrij zwaar, en nu ik wist wat me te wachten stond… En ik had ook weer een insectenbeet op m’n been die helemaal ontstoken en vooral heel pijnlijk was bij iedere stap die ik zette. M’n anticioticum blijkt niet te helpen. Maar omdat ik helemaal niet wou onderdoen voor de anderen starte ik met volle moed. Pure wilskracht!!! De wandeling viel me deze keer heel goed mee. Want bleek dat we vorig jaar toch een zwaardere en gevaarlijkere route gekozen hadden en van het pad waren afgedwaald! Ik verdien een diploma van bergbeklimmer, vind ik!!! Vooral omdat Clive vertelde dat het wel heel gevaarlijk was wat ik vorig jaar gedaan had. Op de top van de Kaap met het mooie uitzicht was ik m’n pijnlijk been gauw vergeten! Op weg naar Simonstown stopten we nog even bij een farm waar we als “echte kenners” nog even wijn en kaas proefden. ’s Avonds gingen Clive en Cilla naar een feestje dus vierden we m’n verjaardag met de lekkere boboti die al klaar stond, een kaassalade, caramelpudding en wraps voor het feestje dat we ’s nachts zouden houden. Maar na één glaasje Amarula na het eten vielen we zowat om van vermoeidheid. We lagen dus allemaal zedig om 10u in bed!
Vanmorgen hebben we afscheid genomen van onze gastheer en gastvrouw en werden we weer naar de luchthaven gebracht. En nu ben ik dus terug op Palm Tree. De andere vrijwilligers zijn ook weer terug van hun weekend en nu is de bende weer compleet. We hebben met z’n allen en enkele Palm Tree kinderen nog wat armbanden gemaakt. Ikzelf één armand, de anderen ondetussen elk drie! Ik had nl gekozen voor hele kleine kraaltjes, dus werd ik nogal geplaagd door de kinderen! Na veel geduld en onder luid applaus heb ik m’n armband eindelijk afgewerkt!!!
Allemaal heel erg bedankt voor de verjaardagswensen via mail, sms en facebook!!! Ik had een heel bijzonder verjaardagsweekend!!!
Vele mooie dingen gezien, aangenaam gezelschap – dankjewel Clive, Cilla, Corine, Angelique en Sjaan!
Blij dat ik toch nog een weekje mag blijven op het vertrouwde, maar soms toch ook nog verrassende Palm Tree.
Tot gauw,

Veerle

(origineel bericht op be-more.nl)