(origineel bericht op be-more.nl)
Going back
Anderhalf jaar vol met hopen en dromen over palm tree. Steeds maar mailen, steeds weer kaarten sturen, jaloers andere weblogs lezen…alles om up-to-date te blijven van alle ontwikkelingen rondom de kinderen en Ros. Het zat steeds in mijn hoofd te malen: ‘ik ga hoe dan ook terug naar palm tree en hopelijk snel ook.’
Door bepaalde ontwikkelingen in ‘het leven’ is deze gedachtespinsel nu werkelijkheid geworden. 20 December zat ik weer in dromeland waar ik zag dat het vliegticket relatief goedkoop was. Direct heb ik vakantie op het werk gevraagd -> goedgekeurd, aangemeld bij Be-More -> goedgekeurd. 23 December is de datum dat ik mijn vliegticket heb geboekt. Ik kan niet meer terug!!! Gelukkig maar
Op 25 februari 2012 stap ik weer in het vliegtuig et eindbestemming Durban, om vervolgens weer terug te gaan naar de lieve vriendjes in Amanzimtoti. Deze keer niet voor erg lange tijd (maar 3 weken), maar ik ben al blij dat ik deze kans krijg.
Nu ook een stukje voor de nieuwe lezers.
Vorig jaar zomer ben ik 4 weken lang bij Palm Tree geweest. Dit heeft dus mijn hart gestolen. De kinderen en Ros geven veel liefde, warmte en een groot familie gevoel. Ze leren je ook weer waarderen wat je in Nederland allemaal hebt. Tijdens het werk op het project wordt je letterlijk weer met beide benen op de grond gezet.
<em>Palm Tree </em>
<em>één kleine vrouw, een groot hart en een nog groter verschil. Als zestien jaar werkt Ros Visagie met haar organisatiePalm Tree om kinderen uit de buurt van Amanzimtoti op te vangen. Kinderen die hun ouders kwijtraakten, werden achtergelaten of voor wie geen enkele andere plek meer was. </em>
<em>Palm Tree geeft ze een dak boven hun hoofd, dagelijkse maaltijden en alle zorg die ze nodig hebben. Ook krijgen sommige kinderen thuis aangepast basisonderwijs, omdat ze op school niet (meer) mee kunnen komen. </em>
<em>Een project dat helemaal om kinderen draait; van de home schooling 's ochtends tot het bezig zijn met de oudere kinderen 's middags. Een klein project waar veel gebeurt!</em>
Voordeel om snel te gaan is het aftellen. Was het vorige keer ruim een jaar aftellen, is het nu nog maar <strong>58</strong>(!!) dagen.
Nadeel om snel te gaan is de korte tijd om geld in te zamelen. Natuurlijk wil ik er dit jaar weer alles aan doen om met een mooi bedrag aan te komen om daar meer te helpen dan alleen mijn aanwezigheid.
Dus bij deze opnieuw de oproep: Doneren, doneren, doneren!!! Dat kan op rekeningnummer <strong>12.17.74.228</strong> t.n.v. Be More te Nijmegen o.v.v. Lieke Heijdemann – Palm Tree. Dan zorg ik er persoonlijk voor dat het goed terecht komt.
Dit was het voor vandaag. Het belangrijkste bericht staat vermeld, namelijk: doneren!!!
Mijn volgende bericht zal weer snel volgen!
Groetjes Lieke