Iemand een idee hoe ik goedkoper in bv Gent kan komen.
Een dagretour kost me maar liefst 48 euro met de trein wat ik belachelijk veel vind. Ik heb dan nog eens een kortingskaart van 40% in NL bij NS en ik heb nog Railplus. Als ik iemand mee wil nemen zijn we bijna 100 euro kwijt voor een dagje Gent. Zonder overnachting.
Iemand dus een tip, zijn er ergens goedkopere treinkaarten binnen Belgie of is per bus goedkoper?
Nou ik weet niet ofdat je in het weekend reist in Belgie,maar met het Weekendbiljet reis je tijdens het weekend met een korting van 50%! Het weekendbiljet is geldig in 1ste of 2de klasse voor een heen-en-terugreis in het weekend (vanaf vrijdagavond 19u)
Afhankelijk vanuit welke stad in Nederland je vertrekt !
Kan goedkoper met de bus :
Bijvoorbeeld : promotarief volwassene (rood ingekleurde datums) van Eurolines. Retourtje Amsterdam-Gent-Amsterdam kost 17 €. Zelfde prijs vanuit Rotterdam.
Nou goedkoop is eurolines wel Line,maar je bent gebroken als je aankomt (krappe plaatsen), overstappen gaat niet altijd even soepeltjes en ze stoppen vaak om mensen in te laten stappen.(dat was toen een rit van Antwerpen naar Londen in 1995)
Weet niet hoe het momenteel gesteld is met de service van deze maatschappij?
Hoi
Het weekendtarief Venlo-Gent was volgens mij ook 48,50??
Vind ik veel te duur.
En die busverbindingen zijn ook niets voor mij aangezien ik dus uit Venlo kom
en als ik eerst naar Rotterdam zou moeten ben ik ook iets van 25 euro kwijt retour met korting.
Als iemand nog een idee heeft.
Ik weet niet hoe oud je bent? Maar bij de NMBS verkopen ze weekend biljetten voor Roosendaal of Maastricht naar een willekeurig stadion in Belgie. Tot en met 26 jaar kost dit €7,40 per rit een retourtje kost dus €14,80! Voor een Volwassen persoon kan je beter in het weekendreizen dan kun je voor €17,20 van Roosendaal/Maastricht. Voor je reis in Nederland kun je een dagkaart van bijvoorbeeld de Kruidvat (€13,99) kopen. Voor €29 of €31 ben je dan op je bestemming!
Via de NMBS kun je enkel met creditcard betalen, mocht je die niet hebben dan is deze link handig: https://www.3vcard.nl/ Hier kun je een online creditcard kopen wel via iDeal. Met de code die je via de mail krijgt kun je weer betalen bij de Belgische site.
Hoi
Ik ben 35 dus helaas geen jeugdtarief. Hoe kom je aan dat tarief van 17,20 via Maastricht ? Welke website boek je dan? Ik heb gekeken via de belgische site en dan weekendbiljet vanaf maastricht en dan geeft hij 25 euro aan.
Kan je dan ook vanaf maastricht naar Gent bv vertrekken en kun je zonder verplichting ook elke trein (normale soort trein) nemen of ben je aan een tijd gebonden?
gr en bedankt
Liften kan een optie zijn.
Anders weten we het ook niet meer!
Of zoiets als blabla cars?
Liften is geen optie. Vertrouw geen vreemden zomaar. Plus ik zou zelf ook geen lifters mee nemen.
Dus dan is Gent en Belgie geen optie voor mij. Ga wel ergens anders heen.
Gelukkig heb ik dit probleem niet,omdat ik gratis reis door de Benelux met de trein ! ![]()