Goedkoop Naar Berlijn Tips?!

Hi iedereen ik ben van plan binnenkort een weekendje naar Berlijn te gaan heeft iemand iedeen hoe ik daar het goedkoopst heen kan gaan m.u.v liften? thanks

Nou, heb er zelf vorig jaar veel naar gezocht ivm vriend die in Berlijn woonde. Geloof niet in eurolines etc. Die bussen gooien je gewoon 's ochtends vroeg om half zes ergens op een groot busstation in Berlijn eruit. De timetables van de bussen (heb namelijk verschillende maatschappijen geprobeerd) kloppen voor geen meter. Je komt veel vroeger aan dan daar staat en om nou om half zes in Berlijn rond te lopen is misschien wel teveel van het goede. ik heb wel een andere tip voor je:
Als je van plan bent meerdere internationale treinreizen te maken in 1 jaar, koop dan met je OV of NS kortingskaart een Railplus kaart. Dan reis je wanneer je twee weken of meer van te voren boekt met 25 % korting. Betaal je voor een retourtje Berlijn ineens nog maar 69 euro! (kaartje in Ned niet meegerekend en koop railpluskaart ook niet) Dus reken het eens na en misschien is het voor jou ook wel een oplossing?!

Tegenover Bahnhof Zoo ligt AOL, een goed en goedkoop backpackers hotel. Kamers vanaf 10 euro (neem een lakenzak mee).
Ik geef toe, het is niet echt de beste buurt van Berlijn (integendeel :ph34r: ), maar mij is het alleen maar mee gevallen!

Jenny
www.ikreis.net B)

Hey jenny, ik wil ook naar berlijn gaan en vroeg me af of jij misschien iets weet waar ik kan werken. of gewoon wat andere handige adressen ?!

alvast bedankt.
gr Amen

Met de trein via Amersfoort, Bad Bentheim, Hannover, Wolfsburg.
Of met het vliegtuig.
Wij slapen zelf altijd in een heel goed en heel goedkoop backpackershotel in de Rosenstrasse in het voormalige oosten met uitkijk op de Fernsehturm.
citystay heet het.

Air Berlin is de duurste niet… Goedkope vliegtickets en ik moet zeggen voor die prijzen echt een zéér uitstekende kwaliteit.

weet je misschien ook iets van werk in berlijn ?

Air Berlin is een stuk goedkoper dan met de trein, plus is het nog een stuk sneller ook! Vanaf Berlijn-Tegel is een busrit van een paar euro naar het Centraal station van Berlijn.
Hotel Bogota is een vrij goedkoop en simpel hotel. Het zit op de zijstraat van de Kurfuerstendamm. Het metrostation is ongeveer 5 minuten lopen en de Gedächtniskirche ongeveer 20 minuten. Hetgeen dus ook dichtbij het centraal station is.
Reizen door Berlijn is het makkelijkst met de metro en is ook niet duur.

Groeten Jan

Het goedkoopste naar Berlijn lijkt me toch met Easyjet. Ik vlieg volgend weekend vanuit Maastricht voor 2 cent retour ex. belastingen van zo’n 25 euro in totaal. De vliegvelden in NL en Duitsland zijn bovendien goed te bereiken met het openbaar vervoer. Prima optie dus!