In december gaan wij 3,5 week naar Thailand voor onze huwelijksreis. We zouden dan graag voor en paar dagen willen doorvliegen naar de Maledieven. Weet iemand op welke site ik goedkope tickets hiervoor kan vinden?
Bangkok Air vliegt naar de Malediven.
Bangkok - Malé
http://www.bangkokair.com/route-map/index.php
Komt rond de 1000euro vr 2personen retour.
Goedkopere vliegtuigmaatschapijen die de Malediven aandoen ken ik helaas niet.
Je zou nog kunnen kijken naar een ticket met Srilankan Airlines, al zal je dan wel moeten overstappen in Colombo. Weet ook niet of je dan zoveel goedkoper uit bent als nonstop met Bangkok Airways.
Ja dat heb ik ook wel eens zitten uitzoeken dat is geen goedkoop grapje even heen en weer naar de malediven kwam ook altijd prijzen tegen van rond de 1000 euro voor 2 personen heen en weer. Ik heb ook nog even voor je gekeken om van Kuala Lumpur naar de Male dan kost het ook 1000 euro retour met Malaysia Airlines daarnaast moet je dan ook nog naar KL vliegen dus dan heb je nog meer kosten.
Ik heb wel een begrepen dat de goedkoopste manier om naar de malediven is via een pakket dus met hotel en vlucht vanuit NL.
Je zou natuurlijk ook meteen na aankomst in Thailand een reisbureau binnen kunnen stappen en kijken of zij een leuke prijs hebben voor een Malediven-arrangement (vluchten + hotel).
Met Srilankan komt het op ongeveer €900,- voor 2 personen retour van Bangkok naar Male. Maar wil je de Malediven als “tussendoortje”, of als afsluiter? Dan een roundtrip zoeken AMS/DUS-BKK-MLE-AMS/DUS.
Bijvoorbeeld 8/12 DUS-BKK met Air Berlin (349), 22/12 BKK-KUL-MLE met Malaysian (277) en 29/12 MLE-AMS via LGW met British Airways (507). Prijs per persoon ong. €1133,-, nog wel boekingskosten. Gevonden op Worldticketcenter.nl
Thanks voor jullie reacties. We hebben er nog ff naar gekeken. Toch maar besloten de Mallediven over te slaan. Uiteindelijk toch best een hoop geld. We gaan lekker 25dag door Thailand heen touren/eiland hoppen:chin:: Bangkok, Chiang Mai, Koh Tao, Koh Pangang, Koh Samui.
Heeft iemand nog absolute aanraders voor excursies? In Bangkok willen we iig de fietstocht doen, daar horen we veel goede verhalen over. De 1e x dat we in Thailand waren zijn we daar helaas niet aan toe gekomen. Het Noorden zijn we nog niet geweest dus willen we wel wat excursies gaan boeken. Jungletour vinden we wel geweldig, maar het lijkt mij niet zo prettig op een matje op de grond te moeten slapen:paranoid:.
Oud & Nieuw kunnen we geloof ik het beste op Koh Pangang vieren he, daar hebben ze van die full moon parties toch?
Niet echt een excursie, maar wel erg populair is een Thaise kookcursus. Mochten jullie beiden van koken houden, dan is dit wellicht een idee. Je kan dit 1 dag doen, maar ze bieden ook meerdaagse cursussen aan.
De Chiang Mai Thai Cookery School is een van de bekendste:
In de omgeving van Chiang Mai
Tiger Kingdom: www.tigerkingdom.com
Flight of the Gibbon: www.treetopasia.com
De jungle trekkings + kookscholen zoals Dave vermelde.
Veel plezier!