Goedkoop vrijwilligerswerk in de natuur

Hallo,

ik zou graag deze zomer +/-4 weken vrijwilligers werk willen doen. En eventueel volgend jaar zomer tot max 10 weken. Maar er zijn zoveel sites die vrijwilligerswerk aanbieden maar niet dat gene wat ik zoek. Ik wil graag vrijwilligers werk doen of werk gewoon werk in de natuur, voornamelijk grote natuur parken zoals in Amerika. Maar Amerika gaat het voor mij waarschijnlijk niet worden omdat dat veel te duur is. Werken in een National park ben je alleen voor het verblijf 500 euro kwijt en dan komen er nog reis kosten enzo bij, en dat is dus veel te duur. Daarom ben ik een beetje van dat idee afgezien maar nu zoek ik dus zoiets vergelijkbaars in Europa. Zijn er mensen die mij kunnen helpen?
Ik zou het in ieder geval ontzettend op prijs stellen!

Hoi Mike,

Er is in Europa (maar ook in de VS) veel mogelijk voor vrijwilligerswerk in de natuur. Met SIW Internationale vrijwilligersprojecten heb ik zelf een natuurproject gedaan in Estland en Slovenië. Erg leuk en ook een goedkope manier van vakantie. Als je in Europa een project doet betaal je je je reis zelf en €199 (als student). Daar zit alle accomodatie, eten, voorbereiding enzovoort bij in.
Op www.siw.nl kun je al aardig wat projecten vinden voor de ze zomer. De komende weken komt er echter nog veel meer projecten beschikbaar. Met vragen kun altijd mailen/bellen naar siw.

groet,
Frank

1 like

Bedankt voor je reactie Frank! Ik ga even op die site rondkijken.
Maar zou je misschien in het kort willen vertellen wat jij toen gedaan hebt in Estland en Slovenië?

Hoi Mike,

In Slovenië heb ik met een groep internationale vrijwilligers gewerkt op de berg “Krim”. We hebben daar wandelpaden weer begaanbaar gemaakt, zwerfafval opgeruimd en een bezoekerscentrum weer begaanbaar gemaakt.

In Estland heb ik gewerkt op centrum voor geestelijk gehandicapten. Dit centrum was gevestigd op een landgoed rondom het kasteel, daar heb ik meegeholpen met het onderhoud, veel bomen zagen, heggen bijwerken maar ook verschillende activiteiten georganiseerd met de mensen in het centrum. Beide projecten waren erg leuk; bovendien waren het allebei landen waar ik nog nooit geweest was, dus was gelijk goede gelegenheid om na het project met een aantal andere vrijwilligers van het project nog een tijdje rond te reizen. Kortom; het is goed bevallen :slight_smile:

groet,
Frank

1 like

Dat is inderdaad het werk waar ik ongeveer naar opzoek ben. Ik ga de website de komende tijd goed in de gaten houden. Nogmaals bedankt!