Heb net even zitten zoeken voor een redelijk betaalbaar ticket en kwam zo via het ‘zoeken’ terecht bij skybreakers.nl, meerdere mensen raden dat aan. Maar zelf had ik al via vliegtarieven.nl iets gevonden onder de 900 euro. Skybreakers komt op 910 euro uit en Vliegtarieven 860 euro (afgerond), wel vanaf Brussel.
Indien er nog iemand een nog betere (goedkope) optie heeft, hoor ik het graag.
Maar het is wel slim om vanaf Brussel te vertrekken als je die mogelijkheid hebt, want de prijzen vanaf Zaventem zijn vaak goedkoper dan via Schiphol.
Het ligt er een beetje aan wanneer je wilt gaan en voor hoelang. Stel dat je weet wanneer je terug wilt komen dan is een retourticket natuurlijk een idee, hoewel ik hier op t werk heel veel mensen krijg die hun retourdatum willen veranderen als ze een retourticket hebben omdat het zo zo goed bevalt in Guatemala en dat liever nog met enkele weken verlengen.
Mocht je dus niet weten wat je precies gaat doen of hoe lang je wilt blijven kan een enkel ticket soms handiger zijn (geen boete die je moet betalen als je je ticket wilt wijzigen).
Vanaf Brussel heb ik een prijs gezien van rond de 765 euro (retourtje) met Iberia…
Het “nadeel” is dat ik met een vaste baan zit en niet zomaar langer kan wegblijven dan de 6 weken die ik al vrij kan nemen, wat al wel een heel lange periode is voor op het werk. Dus een enkel ticket is niet echt een optie voor mij… alhoewel ik wel graag die vrijheid zou willen hebben.
Het goedkoopste wat ik vind is 860 euro met Iberia, incl. luchthaven belasting. Waar hij jij die 765 gevonden?
Heb ook even bij Dusseldorf als vertrekluchthaven gekeken, maar dat is net zoals Amsterdam, rond de 1000 euro.
Ik wist vantevoren niet wanneer je precies wilde gaan en voor hoelang. Ik heb dan ook zo maar een paar datums geprikt en kwam uit op die 765 euro met Iberia…
maar het is heel afhankelijk wanneer je precies gaat en de prijs kan van dag tot dag schelen. Daarbij kan het ook uitmaken wanneer je reserveert, nu kom ik bijvoorbeeld alleen maar uit op 770 euro.
Bijna altijd gebruik ik www.cheaptickets.nl
Kijk eens op airfrance(.be ?) Ik heb daar een aantal maanden geleden een heen+terug ticket gekocht naar venezuela. Ik vertrek op 20 januari.
Ik betaal alle taxen inbegrepen 570 euro !!
Ik had wel geluk dat er net een promotie in de krant stond, maar anders is Air France ook wel scherp van prijs (als je voldoende vooraf reserveert).
Het goedkoopste wat ik tot nu toe nog heb gevonden is toch met Iberia, vanaf Brussel. Alleen nu heb ik een ander luxe probleempje en dat is dat ik even een skivakantie ertussendoor heb geboekt. Dus nu moet ik Ecuador even een maandje ofzo uitstellen, of misschien wel over de zomer tillen. Maar ik ga er zeker nog heen!!! Dat wil ik voor geen goud missen.