Goedkoop/duur Leven In Cuba

In september van dit jaar plan ik een reis (low budget) naar Cuba. Graag had ik vernomen hoe duur of hoe goedkoop het leven is in Cuba? Ik denk aan het huren van een kamer in een pension, een maaltijd, een coctail, etc. Kunnen jullie me helpen? Thanx.

Hallo Ruby,

Als je precies wilt weten wat een kamer met vol of halfpension bij een familie kost, dan moet ik precies weten wànneer en hoelang je van plan bent te blijven. Betreft het enkele dagen, of gaat het om bijv. maanden. Dat maakt een groot verschil uit.

Ik heb wel wat adresjes van heel goede (en heel goedkope) kamers bij gezinnen en zelfs volpension is voor Nederlandse begrippen erg goedkoop, maar die mensen willen wel weten wanneer je precies aankomt en voor hoeveel dagen of weken etc. je blijft.

Het is trouwens een goede gewoonte dat je hen vooruit betaald voor minstens de helft van de geplande tijd.

Distinti Saluti
Arturo
P.S.
Adressen etc. gaan via een PB

Voor hotels en vluchten kun je ook kijken op http://www.grimweb.info of op http://reizenweb.favos.nl

L.S.

Hier wat adressen van zeer goede en niet al te dure kamers:
(meeste kamers zijn in het centrum van Havana)

David y Lidia Diaz
San Miguel No 426
e/ Lealtad y Campanario
Centro Habana
Tel. (537) 879-79-34
16 tot 20 €uro per kamer (waarvan een met 2 twee-persoonsbedden!!.., als je daar dus met z’n vieren op zit betaal je 5 euro per persoon per dag… )

Xiomara
Trocadero No 266
e/ Crespo y Aguila
Centro Habana
Tel. (537) 863-4916
Email : maylenguerra@yahoo.com
15 €uro à 20 €uro per kamer.

Nancy y Evelyns
Industria No 51
e/ Refugio y Colón
Centro Habana
Tel. (537) 867 6814

El parador numantino - Osmani García Castro
Consulado 223
e/ Animas y Trocadero
Centro Habana
Tél. (53-7) 862 76 29
Ze hebben 4 kamers (met airconditon, koelkast en TV
30 €uro per kamer en een ontbijt 5 €uro

Zoek je een kamer met pension, dan beveel ik van harte aan:
Alejandrina Suarez, een heel lieve en energieke groot-moeder en de beste kokkin van Cuba:

Haar adres:
Colon No 261
e/ Crespo e industria
Tel. (537) 863 79 17
15 €uro per kamer.

Mocht zij geen kamer vrij hebben , dan weet zij wel een paar andere adressen in de buurt.

Mocht een lezer(es) hier gebruik maken van een van bovenstaande kamers, dan zou ik het zeer op prijs stellen later hier te vernemen hoe het bevallen is.
Attentie:
1.Men moet dus wel van te voren alles ruim van tevoren alles reserveren. (Wat niet wegneemt, dat je ook ter plekke langs kunt gaan… en vragen of men een kamer vrij heeft…Vraag vooraf altijd wat de totaal prijs voor de hele periode is en betaal dat cash vooruit in €URO’S
3. Men kan NIET in USA-dollars of credit-cards van Amerikaanse banken betalen. Gewoon €uro’s dus.