Ik merk dat de goedkope nummers om naar Kenia goedkoop te bellen (van mijn vaste nummer naar een mobiel nummer daar)
steeds wijzigen en ik ben zie nu door de bomen het bos niet meer.
Weet iemand het meest actuele nummer om daar naar toe te bellen?
ja dat is hun tactiek je eerst binnehalen met een goedkoop tarief
en daarna het tarief verhogen
0900-5600807 voor 0.08cent
wie heeft nog een ander nummer ?
nou, eerste telefoontje met dit nummer is goed gelukt! :idea:
heb er nog eentje
0900-4560406 voor 7cent
0900-1230005 voor 5cent
maar prijs kan zo maar verhoogd worden of nummer wordt gewijzigd
ja, weet ik alles van!
Murugi , ik denk dat je in je eerste bericht de komma 100 x verkeerd plaatst,(8 cent of 0,08 euro)
héél scherp gezien
mag het dan 0.08 eurocent zijn ?
Ik bel via Rebtel.com. Is inderdaad ook al wat duurder geworden (nu 12 cent) maar de lijn is meestal erg goed en dat vind ik ook wat waard.
Ja, maar nummer wat ik gekregen heb via Murugi was ook goed, qua geluid. Fijn dat jullie er zijn voor dit soort praktische problemen:dag:
Ik bel via internet met VOIP (Voice over IP).
Hier een vergelijking van VOIP aanbieders: betamax price comparison
Dit zijn allemaal labels van dezelfde aanbieder. Prijzen veranderen wel eens idd.
Momenteel is de goedkoopste naar Kenia mobiel: 6.5 ct/min: www.voipdiscount.com
De prijs is ongeveer 21% hoger dan dat, omdat dit excl. 15% Luxemburgse BTW en excl. 0.58 iDeal kosten is berekend.
Je koopt 10 EUR beltegoed en betaalt daar (met iDeal) 12.08 EUR voor.
Je kunt dan ook naar een aantal landen (o.a. NL) voor 120 dagen gratis bellen. Fair use policy.
Als je een VOIP telefoon hebt die het SIP protocol ondersteunt hoef je je computer niet eens te gebruiken, maar kan je de telefoon meteen op je internet router aansluiten. Ik gebruik een Gigaset C610A IP:
Ik ben al een jaar of 10 bij VOIPBUSTER.
Betaal 0.25 cent naar een Kenya Mobiel nummer
0.08 cent naar een Kenya vast nummer
Niets als ik 2 uur bel naar mijn zus in Amsterdam.
0.16 naar mijn Mobiele zoon in Namibië.
Niets naar mijn familie in Canada.
(prijzen zijn per minuut)
De lijn is soms slecht, maar dan bel ik ff terug en ist goed.
Niet 0.25 cent, maar 0.25 EUR, waar de genoemde 21% (BTW en iDeal kosten) nog bij opgeteld moet worden.
Bij mij niet. Ik heb geen ideal en er is geen sprake van BTW. AAAAjaaa, er staat idd €0.25
In Belgie hebben ze geen iDeal, maar iemand zal de BTW en de transactiekosten moeten betalen. En Dellmont doet dat niet:
Thank you for making your purchase for VoipDiscount via iDEAL.
This is a confirmation of your payment.
The transaction will appear as “Dellmont” on your statement.
YOUR PURCHASE DETAILS - User name: xxxxxxxxxxx
- Product description: Voip Credit for VoipDiscount
- Credit amount: EUR 10.00
- Handling fee: EUR 0.50
- VAT amount: EUR 1.58
- Total amount (this amount will be charged): 12.08
- Transaction date: 2013-08-19
- Payment method: iDEAL
- The transaction will appear as “Dellmont” on your account statement.
Wat je ook zou kunnen doen is kijken op www.televergelijk.nl.
Daar staan verschillende aanbieders vermeld. Bevalt de ene provider je niet dan
staan er nog 9 andere die je kan kiezen. Prijzen zijn zo tussen de 6 en 10 cent per minuut.
Tip wat ook werkt is Skype goedkoop en naar de hele wereld ik praat regelmatig met diverse mensen in NL-B-Usa en zelfs Rusland de meeste mensen die deze draad volgen hebben een computer en of laptop dus daarvoor is er geen problem en zelfs de meeste cybercafé hebben een Skype waar je voor een klein bedrag gebruik van kan en mag maken.
OOk al gemerkt dat wanneer andere VOIP connecties slecht zijn ,dan geeft de skype verbinding toch een goed verstaanbaar gesprek (wel duurder).
ik spreek wel over bellen naar een mobiel nummer.Zoals Keeska zegt ,skype en ook de andere VOIP providers geven aan leden gratis geprekken onderling.
Ik ben zelf ook na rondzoeken bij www.televergelijk.nl terecht gekomen. Ik belde eerst, bij telediscount dacht ik, voor 3ct en ineens was de prijs verhoogd naar 9ct. Ik heb mij bij televergelijk aangemeld op hun mail zodat ik een bericht krijg als de prijzen veranderen. Ideaal. Ik weet nu wat ik betaal bij degene die ik heb uitgekozen, veranderen de prijzen hoor ik dat via een mail en niet pas wanneer ik ga bellen.
[quote=“murugi, post:2, topic:135232”]
ja dat is hun tactiek je eerst binnehalen met een goedkoop tarief
en daarna het tarief verhogen
0900-5600807 voor 0.08cent
Ook dit nummer is inmiddels gestopt!