ik ben bezig om met mijn vriend in ghana een projekt op te zetten.
aangezien hij daar woont en ik nog hier, is het wel belangrijk om te bellen.
Ik kom er NIET UIT wat nu de goedkoopste manier van bellen is.
er zijn zoveel mogelijkheden, maar ook zo veel dure mogelijkheden.
we bellen elke dag en dat is nodig.
Hij heeft een mobiel en weinig toegang tot internet.
is er AUB iemand die een tip, truc of wat dan ook heeft ???
Mijn vrouw is al 9 maanden in Ghana en ik helaas nog steeds in Nederland dus dat elke dag bellen ken ik. Ik gebruik 0900-1526 ik bel dan voor 20ct p/m met mijn vaste toestel naar hhaar mobiel. Skype werkt bij ons niet helaas.
ik heb zelf een aantal maanden in Ghana gewoond. Mijn ouders belde mij regelmatig via een speciaal nummer waarmee je goedkoper kan bellen naar Ghana. Deze belkaarten heb ik gekocht in een soort toko winkeltje waar ze voor alle landen deze kaarten verkopen. Je toetst dan een nummer in en daarna het nummer waar je naartoe wilt bellen en dan bel je veel goedkoper. het is een soort beltegoed maar dan voor ghana.
Misschien heb je er iets aan!
1/ Sedert 10 december 2010 heft de regering in Ghana 19 USDcent (dus ongeveer 15 eurocent) op elke incoming call.
2/ Er bestond een systeem waarbij plaatselijke “operators” internationale gesprekken via “computerlijnen” ontvingen, en die dan automatisch als lokale Ghanese lijnen (vast toestel naar vast toestel) verder leidden. Enkele maanden geleden is er een heel grote “simbox”-operator in Accra opgepakt voor fraude. De regering is van plan deze operators zo veel mogelijk op te doeken.
“In Ghana, the government has imposed a 19 cent per minute charge on all incoming internationals calls and has employed Global Voices Group (GVG) to monitor those calls and ensure that government got its revenue.
The telecom operators have resisted the practice from day one, but government has insisted that some operators under declare international call revenue and that affects government tax revenue there from.
Government also insist that it has evidence that some telecom operators connive with fraudsters to use simboxes to do call bypass, which enable them to re-route incoming international calls through local SIM cards making those calls terminate as though they were locally generated.
Since Ghana government started monitoring and levying incoming international calls, it has generated not less than $15 million in taxes there from, and Minister of Communications, Haruna Iddrisu has stated emphatically that nothing will stop them from monitoring incoming international call to check fraud and generate revenue for the state.”
Als je binnen de wet wil blijven, zijn de 2 beste opties:
1/ Skype (“gratis”, met uitzondering van de Internetverbinding in Ghana)
2/ Je laten bellen vanuit Ghana. Met een vaste (thuis-)lijn, komt dit neer op zo’n 10 eurocent per minuut dacht ik.
Ik bel héél veel naar Ghana, heb seder meer dan 5 jaar een fantastiche provider (bijvoorbeeld naar een vaste lijn minder dan 30 eurocent per minuut), maar mijn provider heeft me nu meegedeeld dat alle tarieven naar Ghana nu met 30 tot 80% (dit laatste voor calls naar een vaste lijn) omhooggaan. Provider is Belgian Telecom.
Ik bel rond 0,11-0,12 eurocent per minuut, ik koop via internet een belkaart, inbellen naar Amsterdam, belcode en dan mobiele nummer in Ghana.
Met een belkaart van € 10 kan je ongeveer 56 - 58 minuten bellen.
Je moet dan nog wel rekening houden met de gesprekskosten naar Amsterdam maar ik heb bij mijn telefonieaanbieder alle binnenlandse gesprekskosten ‘afgekocht’ voor € 8 per maand.
*Hoi, met een simkaart van Lycamobile of Lebara is bellen naar het buitenland ook wel te doen. Tarieven lijken hoog (36ct p/m ofzo), maar wanneer je je beltegoed opwaardeert wordt dit door de provider verdubbeld (dus €10 op waarderen is €20 beltegoed en €20 opwaarderen wordt €40 beltegoed).
Kortom belkosten liggen tussen de 15 - 20ct per minuut. Verbinding is eigenlijk altijd wel goed. Beltegoed kan zowel in winkels als via internet worden gekocht. Het bevalt mij prima zo, dus misschien hebben jullie er ook wat aan!
*
Ik bel via mijn skypeaccount naar vaste en mobiele telefoonnummers in Ghana. Bij skype kan je een bepaald aantal belminuten inkopen voor een bepaald land. Voor Ghana betaal ik +/- €12,00 voor 120 belminuten per maand. Dus zo’n €0,10 per minuut.
Vergat te melden dat je 3 nummers kan aangeven, waarmee je wil bellen. Dus ook gewoon met je eigen mobiel of huisnummer. Kan je gratis binnen NL, bellen dan betaal je dus echt niet meer dan € 0.16 ct/pm
Via Local Telecom http://www.localtelecom.nl 18 cent per minuut, ook mobiel en je betaalt per seconde.
Je kunt bellen naar lokaal nummer vanuit Nederland en België of via VoIP. Hebben ook gratis apps voor smartphone. Geen echo en wegvallen, gewone goede verbinding.
Bij een account krijg je 2 euro beltegoed, dus je kunt gratis proberen.
Gebruik Delight mobile. Dit is de goedkoopste simkaart die er is. (niet Lebara ofzo) Delight is ongeveer 15 cent per minuut.
Daarnaast, het is inderdaad zo dat er in Ghana problemen zijn met Skype. Mijn vriend en ik gebruiken sinds een tijdje ooVoo. Ook prima!
Van Ghana naar hier bellen is het goedkoopste. Wat je ook kan doen is die vriend van je wat geld toesturen om simkaarten te kopen en zo belt hij goedkoop naar jou. Ik heb je priveberichtje gestuurd!!! Ik heb een hele mail voor je klaar staan, maar krijg heb niet naar je adres gestuurd.
het goedkoopste bellen van NL naar Ghana is met Delight mobile ( naar mobiel en vast 0,15 en sms 0,10 cent ) en ook GT mobile is super goedkoop … die heb ik zelf ( naar vast 0,09 cent en naar mobiel 0,18 cent en sms 0,09 cent )
@ Serafien
het is een klein beetje waar wat u schrijft … van Ghana naar NL is goedkoop ( voor ons als wij het om rekenen ) maar voor een Ghanees is het duur en om geld te sturen voor een aantal telefoon gesprekken dan kan je beter hier je geld opmaken voor een aantal gesprekken.
Ik heb zelf MTN en Tigo maar als ik beltegoed koop van 5 of 10 GHC en ik bel naar NL dan is het zo op… mijn vrouw heeft MTN en Vodafone.
Het goedkoopste bellen met een Ghanees simkaart van Ghana naar NL is denk toch ik Tigo ( dat is mijn inschatting en mijn gevoel ) ik heb het nooit uitgerekend welke echt het goedkoopste is.