Goede Travel agencies Uganda/Rwanda?

Hoi,
Heeft iemand informatie of tips voor goede travel agencies die in Uganda en Rwanda rondtrips (Gorilla trekking in Rwanda) kunnen regelen, naast Pangea. Heeft iemand idee over redelijke/juiste prijs voor paar`dagen Kampala/Zuid Uganda en daarna naar de gorilla’s in Rwanda en chimpansees in Rwanda. Is Zuid Uganda goed zelf te regelen?
Dank
James

Ik ben met nomadtours.co.za in Uganda en Rwanda geweest.
Erg tevreden :slight_smile:

Ik zal ze checken, dank je

Je kunt eens contact opnemen met Patrick Faasse van www.safari-planner.com. Ik heb daar uitstekende ervaringen mee. Hij regelt voor je dat je met een lokale touroperator mee kunt, de rest kun je dan dus zelf regelen.

Bedankt.
We hebben een goede gevonden denken we in African Miracles.
groet
James

Persoonlijk ken ik die niet, maar dat zegt helemaal niets. Je kunt op verschillende plaatsen offertes vragen, de prijzen kunnen aardig verschillen. Bij ons zat erin het totaal bijna 1000 Euro verschil tussen de beste en minste offerte.

de duurste is niet altijd de beste en de goedkoopste niet altijd de minste…
of andersom, daarom vraag ik altijd referenties op…

Helemaal terecht! Bij een bekende touroperator kijk ik altijd naar de ervaringen die op het web zijn gepubliceerd, maar bij een kleine reisorganisatie werken referenties prima.

Beste James,

Ik ben benieuwd of je inmiddels naar Uganda bent geweest en hoe at bevallen is. Wij willen nl ook naar Uganda komend jaar en zijn op zoek naar een goede en niet te dure reis.
Op internet zijn we ook de website van Africa Miracles tegen gekomen maar wil graag weten of het een betrouwbare reisorganisatie is.

Gr Manon

Hoi Manon,
Ja we zijn intussen geweest in Rwanda, Uganda, Kenia, Tanzania en afsluiter Zanzibar en vonden in Africa Miracles op zich een goede organisatie, betrouwbaar ja. Ze zitten ook in NL en je kunt dus goed doorspreken (via mail en telefoon) met hen welke onderdelen je zou willen, hoe je t zou willen. Wij hadden de tijd niet om alles zelf uitvoerig uit te zoeken. Via AM ging dit sneller. Ook de permits voor de gorillas (die waren voor Rwanda (Ruhengeri) al weg en wij zijn uitgeweken naar Bwindi NP in Uganda (prachtig gebied). Dit heeft AM goed geregeld. Zorg dat je goed weet wat je graag wilt zien in de landen (welke onderdelen) en of t pad logisch is. Rwanda was heel goed te doen, zelfs wel op jezelf (huurauto) maar met een gids en auto is t wel makkelijker (kost minder tijd en wij hadden maar 4 weken). Uganda was drukker en tikkeltje linker maar zelfs Kampala was goed te doen. De “gidsen” waren aardige lui maar feitelijk alleen chauffeurs. Ze vertelden niet veel maar regelen t zodat t voor jou aangenaam is. Laat AM goed weten wat je plannen zijn zodat je later zo min mogelijk voor verrassingen komt te staan. Wij hadden bv te slecht aangegeven dat de gnoe migratie in Tanzania een belangrijk deel vormde van onze vakantie. De route was hier te weinig op afgestemd omdat men dat bij AM niet goed van ons had begrepen. Dmv eigen voorwerk voorkom je dit. Ook als je lokaal wilt eten (met de Rwandezen bv in hun basic eetplekken) geef dit aan zodat de gidsen je ook daar naar toe kunnen nemen. Anders brengen ze je naar hotel restaurants ed met meer westers voer/pizza (tenzij je alleen dit wilt eten natuurlijk).
Al met al een goede rit en goede ervaring. Rwanda viel ons heel erg mee, timmert sterk aan de weg. Als je nog meer wilt weten geef maar aan.
Groet
JD

Wij hebben (heel) goede ervaringen met Great Lakes Safaris. Er werkt een Nederlandse op het kantoor in Kampala, wat de communicatie misschien wat gemakkelijker maakt. Zij staan bekend om hun goede gidsen, voor ons een belangrijk punt. Het is een Oegandees bedrijf, waarom zou je dan gebruik maken van een Zuidafrikaanse Touroperator??