Goede tips?

Begin oktober vertrek ik voor bijna een half jaar naar Indonesie. Het enige dat ik vast heb staan is dat ik aankom en vertek op/ vanuit Jakarta. Ik ga alleen, backpack voor het eerst, maar was al wel eerder in Indonesie.
Wie heeft goede tips voor mij? Misschien ten overvloede: mijn budget is niet onbeperkt…

Ik hoor heel graag van jullie!

Hoe wil je visum regelen tijdens je reis? Welke stad is je uitvalsbasis? Heb je al een sponsor?

Een half jaar door indonesie reizen is geweldig. Het land is qua oppervlakte groter dan Europa, dus genoeg te zien.

Ik zou je zeker aanraden om de taal te leren. Er zijn lessen in NL, maar met boeken en zelfstudie kom je ook een eindje.

Ik heb een 60- dagen visum en zal dat dus daar moeten verlengen. Ik heb nog geen sponsor, dus ook hieromtrent zijn goede tips welkom. Met de taal red ik me redelijk en ik hoop dat dat alleen maar beter wordt als ik er eenmaal ben.
Ik ben op zoek naar alle goede tips. Ik kom bijv middernacht aan in Jakarta en zou dan al heel graag een goede overnachtingsplek mét vervoer ernaartoe hebben geregeld. Weet iemand iets en hoe regel ik dat. Dan verder reizen? Eerst naar Sumatra? Of eerst met de trein richting Yogjakarta? Hoe is Oost- java ivg met Midden Java?

Graag wil ik keven verder borduren , hoe wil je dat doen zonder sponser cq uitnodigingsbrief van iemand die garant staat voor jou.
Daar zou ik me als eerste om bekommeren. Zonder dat wordt een half jaar Indonesie niets. Dit land vraagt niet om toeristen, in tegendeel zelfs.

Ik vraag juist om tips! Ook in dezen!