Ik ben van plan om voor het einde van dit jaar naar Indonesie te vertrekken om er 6 maanden te gaan backpacken. Mijn plan is om in Indonesie zo goedkoop mogelijk te leven en veel natuur en cultuur proeven. Ik wil graag beginnen met een hoop van Surabaya te zien want hier komt de familie van mijn vaders kant vandaan. Ik heb ongeveer 6000 Euro ‘zakgeld’ dus dat moet dan geen probleem zijn. Wat ik graag wil weten is hoe het Visum gebeuren werkt en waar ik me nog meer op moet voorbereiden (Begin binnenkort ook aan een een cursus Bahasa Indonesisch). Verder zijn alle tips ook welkom.
Ben erachter hoe het visum gebeuren moet worden geregeld en begin volgende week aan mijn cursus Bahasa.
Waar ik graag nog wel wat tips kan gebruiken is over hoe ik me het beste kan voorbereiden. Wat moet ik allemaal meenemen in mijn backpack bijvoorbeeld.
Als je gaat backpacken is de Lonely Planet wel makkelijk, zowel voor de voorbereiding als wel voor daar. Staat veel handige informatie in (vervoer van A naar B, slaapplaatsen enz.) Verder zou ik zorgen voor 2 pinpasjes of een creditcard, mocht je er 1 verliezen. Ook handig om mee te nemen is een reisapotheek met oa diacure oid en ORS.
Verder kun je, zeker in Surabaya, alles wel kopen wat je nodig gaat hebben in Indonesië dus daar zou ik me niet zo druk over maken.,zeker wanneer je in Surabaya wat langer verblijft. Het vervoer tussen de verschillende eilanden is gemakkelijk om daar te regelen. Dus je zou in grote lijnen een route kunnen uitstippelen. Pin je niet te veel vast, maar kijk gewoon wat er op je pad komt.
Heb besloten om volgend jaar te vertrekken ipv eind dit jaar. Heb dan mijn motor rijbewijs en het lijkt me fantastisch om per motor in Indonesie te touren. Mijn vraag nu is wanneer ik het beste kan vertrekken. Plan is nog steeds om er 6 maanden te verblijven. Ook zou ik graag willen weten wat ik ongeveer kwijt ben aan een degelijke tweedehands motor.
Tip:kleding koop je daar maar neem pennnen,schriften en kleurpotloden mee voor kinderen in kleine dorpjes een glimlach van een kind maakt je reis zeker de moeite waard.