Goa Candolim

Let op uw eigendommen. december 2010

Uit het kluisje van onze kamer van Hotel Peravel is geld gestolen. De kamer was op slot. De kamer wordt wel schoongemaakt,
de hotel eigenares heeft ons verwezen naar een jong jochie die de kamer heeft schoongemaakt.
Zoek maar even op de ander beoordeling sites, (o.a Arke, tripadvisor) wij dachten het zal wel meevallen. Maar helaas iemand zoekt een bron van inkomsten.

Hallo,

Wat ontzettend vervelend dat er van jullie gestolen is. Wij zijn (waren) ook voornemens om naar dit hotel te gaan in April. Is het buiten deze vervelende ervaring verder goed bevallen? o.a. de plaats zelf en toch ook het verblijf in dit hotel. Hoe vonden jullie het strand enz.?
Zijn jullie op eigen gelegenheid gegaan of met Arke? Het is voor ons de eerste keer, en ik zou het zeer op prijs stellen om wat info te mogen ontvangen.

Alvast bedankt

Gr. Yeneba

Dag Yeneba

Verder is Goa prima bevallen.

Het Hotel, prima heel basic, het is tenslotte niet meer dan een slaapplek enzo. redelijk schoon, ontbijt continental inclusief toast met jam en koffie of thee.
Het strand op loopafstand is niet mooi. grote stukken zijn afgekalfd. Men heeft geprobeerd het afkalven te stoppen met grote nylon zakken met zand erin. een beetje zonnen gaat goed. Maar als je naar een mooi strand wil ga dan naar het noorden, bv vagator beach.
het zwemmen werd afgeraden in verband met het gestrande schip voor de kust, deze zou veel ijzeroxide veroorzaken in het water.
In de buurt van het hotel kun je prima eten.
Wil je meer leven, eethuisjes, drukte om je heen is Calangute een betere keus.

Als jullie het aandurven, links rijden erg druk, chaos, dan is een scooter huren erg leuk en kun je ook het binnenland van Goa verkennen.

We zijn met arke gegaan. die brengen je keurig naar het hotel en halen je weer op. Neem wat water mee in het vliegtuig want de verzorging is matig.
De terugreis gaat via sri Lanka dat betekend een uurtje of 5 extra vliegen en wachten.

Veel plezier, Hans

Hallo Hans,

Bedankt voor je reactie. Het zou voor ons toch ook wel een beetje een relax vakantie moeten worden, m.a.w mooie standen een boek enz. Daarbij genomen de terugreis, die xtra uren :mad:., zou je bijna zeggen dat je weer een vakantie nodig hebt om daarvan bij te komen.

Bedankt voor deze zinvolle info. Ik ga nog even nadenken of dit wel iets voor mij (ons) is.

Lieve groeten,

Yeneba

Wij zijn inmiddels 2 jaar op rij naar Goa geweest. We hadden gewoon losse tickets naar Mumbai geboekt. 1x zijn we met de trein naar Goa gegaan, vorig jaar zijn we gevlogen van Mumbai naar Goa met een binnenlandse vlucht.
Beide optie zijn heel goed te doen en als je tijdig boekt ook nog best goedkoop. Het enigste probleem kan het treinticket zijn, want de treinen zijn vaak vol.
Daarbij is Mumbai een echte aanrader voor een paar dagen en vervolgens heerlijk relaxen aan het strand in Goa.
Vorig jaar zijn we in Candolim en de rest in het noorden van Goa geweest, dit doen we echter nooit meer. Wij hadden daar echt het gevoel, dat iedereen elke tourist wou uitmelken. Het zuiden van Goa is veel relaxter, met aangename mensen. Benaulim is lekker rustig, je kunt er heerlijk rondtoeren op een scooter. En Palolem is een super leuk dorp. Redelijk druk, heel veel accomodatie en een echt uitgangsleven. Wij vonden de stranden in het zuiden ook veel mooier.
Ik weet niet hoe lang jullie willen gaan, maar wat ook een must is als je van cultuur snuiven houdt, is een uitstapje van enkele dagen naar Hampi. Geweldig.
Mocht je nog meer willen weten, dan laat het maar horen.
Groet Lucienne

Beste Lucienne,

Wat leuk om je verhaal over Goa te lezen en volgens mij ga je niet 2 keer terug naar Goa als het niet zou bevallen! Wij gaan 12 april naar Hotel Sea Breeze Candolim. Ben zeer benieuwd of het wat is. We willen wel het een en ander gaan bezoeken en natuurlijk in die 9 dagen ook relaxen.
Jullie hadden een vlucht geboekt naar Mumbai of van Mumbai naar Goa. Is het makkelijk te boeken enz. en wat zijn ongeveer de kosten in Euro’s? Kunnen we daar makkelijk aankomen in Mumbai en 2 nachten daar blijven om te overnachten of zeg je van niet doen?
Hoop wat van je te horen.
Bedankt vast,
Moniek en Guus

Binnenlandse vluchten zijn makkelijk te regelen, ook al vanaf thuis. Wij hebben dat via D-reizen geregeld en zijn met Kingfisher gevlogen. Prijzen varieren nogal. Dus kijk even op een boekings site. Heel veel mensen regelen het ook ter plaatse, maar dat kost alleen maar tijd. En die hebben jullie helaas niet zoveel. Hoeveel dagen blijven jullie in Candolim? Want zelf vind ik persoonlijk het zuidelijkste deel van Goa het mooiste. Zoals Benaulim en voor een paar dagen Palolem is ook heel relaxed. Als je genoeg tijd hebt is Mumbay echt een must. Ik zou wel kiezen voor een hotel in het toeristische stadsdeel, wel wat prijzig tegenover Goa, maar dan ben je wel heel dicht bij alle bezienswaardigheden. Wij hebben alles te voet gedaan.

Mocht je nog vragen hebben, mail of vraag dan gerust.

Alvast een hele fijne reis gewenst.
Groet Lucienne