Gloednieuw Hotel Sherwood Breezes (lara/antalya)

Hallo allemaal,

Ziet er inderdaad goed uit :smiley: bedankt Tarlmars. Weet er misschien iemand mij te vertellen als het kleine shoppingcenter dat op een kwartier wandelen van het hotel ligt ook mogelijkheid geeft om te telefoneren (cabines)?
Moet je nog steeds zo vroeg uit de veren om je handdoeken te leggen?
Tot hoe laat kan je gebruik maken van de all in en tot hoe laat duren de shows?

Groetjes :wink:

Heidi

hoi.wat ik eigenlijk wou vragen.als wij willen naar antalya gaan winkelen,zijn de winkels open kort na de middag,of moeten we rekening houden met een siesta,zoals in spanje?en alvast bedankt voor de heeeeele mooie foto’s hoor,tarlmars.het ziet er inderdaad prachtig uit.wij vertrekken op 27 juli tot 8 aug.

Hoy,

Wij zijn net terug van hotel Sherwood. Wij verbleven er van 4/7 tot 18/7.
Hotel Sherwood is gelegen in Lara en ligt tussen 16 andere hotels waarvan er een deel nog in aanbouw zijn en anderen die nog moeten opgestart worden.
Sherwood is één van de kleinere hotels is deze rij. De voorzijde van het hotel is nog niet afgewerkt en is momenteel een soort parking. Sherwood ligt tussen Royal Wings en een hotel (hotelnaam mij niet gekend) nog in aanbouw. Ook al is er flink wat bouwactiviteit naast het hotel doch hier heb je echter weinig hinder van. Sherwood is volgens mij wel degelijk een vijf sterren hotel maar ligt nabij een paar luxe hotels (Titanic, Delphin, Kremlin, enz
) die eigenlijk vijf “luxe” sterren hotels zijn waardoor je het gevoel krijgt dat het gras groener is aan de andere kant. Die hotels zijn dan ook een pak duurder en mag je dan ook niet gaan vergelijken.

Algemene indruk
Het hotel is splinternieuw en is opgezet volgens een thema, namelijk Robin Hood (vandaar Sherwood). Op de beneden verdiepingen en buiten vind je dan ook een kasteelsfeertje (Robin’s Beach Bar, het amphiteather , enz
). Er waren amper “Russen” in het hotel. Volgens een animator die wij er spraken zijn er nooit veel Russen geweest maar wordt het hotel voor meer dan de helft bevolkt door mensen uit de Balkanlanden (ServiĂ«, Montenegro, enz
. ). Persoonlijk heb ik tijdens mijn aanwezigheid alleen maar goede ervaringen met deze mensen gekend. Deze mensen zijn vriendelijk en hebben manieren in het restaurant wat bijvoorbeeld van de Russen niet kan gezegd worden.

Kamers
Wij boekten er een familiekamer met aparte slaapkamer voor de kinderen. Al deze familiekamers liggen in de ronde toren van het gebouw. Onze kamer had zijdelings zicht op zee en we keken frontaal op een bouwwerf. Gezien we op de negende verdieping sliepen, tevens de hoogste verdieping, was het er enorm warm in de gangen (door de opstijgende warmte). Gelukkig werkte onze airco voortreffelijk en was het steeds goed fris op onze kamer. Wij hebben echter een tweede “keycard” van de kamer kunnen versieren zodat wij de airco constant konden laten aanstaan. De familiekamers zijn groot. De kinderen hadden een eigen badkamertje met ruime douche en toilet, twee aparte bedden en een eigen tv. De kamers voor de ouders hebben een groot bed alsook een iets grotere badkamer met ligbad. De tv heeft zelfs de satelliet zender BVN (verzameling van Belgisch – Nederlandse programma’s) in het programma aanbod. De kamers zijn voorzien van een minibar en worden dagelijks gratis aangevuld. Deze werkte echter niet bij mijn aankomst maar na melding bij de receptie werd de koelkast binnen het uur vervangen. Ook zijn de kamers voorzien van een gratis safe.
De liften konden soms op zich wat laten wachten maar waren zeker geen extreem probleem zoals sommige schrijven.

Zwembaden
De zwembaden zijn schitterend. Wat ik erg apprecieerde was dat je om 10 uur nog plaats had om een ligstoel met parasol te reserveren. Ik heb veelal ergere toestanden meegemaakt waarbij je voor 7 uur uit de veren moest om een stoeltje te reserveren. Er zijn aparte glijbanen voor de kleintjes en voor de grotere of volwassenen.

Animatie
Het animatieteam (ongeveer een 15 personen) levert er overdag prima werk om de kinderen en de volwassenen te animeren met zwembad spelletjes en andere typische vakantiespelletjes. Positief is dat kinderen geweerd worden van de volwassenspelletjes bijvoorbeeld bij het volleyball, voetbal enz
 Onze kinderen hebben goeie herinneringen aan animator “Memolitto” (Maxi Teeny Club) die prima kon omgaan met kinderen en die tevens onhandelbare kinderen durfde weg te sturen indien zij het spelletje durfden te verstoren.
De avondanimatie was de eene avond al wat beter dan de andere. Ook hier, zoals eigenlijk in elk hotel, de gebruikelijke miss, mister, ideale koppel, enz
verkiezingen.

Eten
Het eten is er voortreffelijk. Het ontbijt is ruim en alles wordt goed aangevuld tot zelfs voor het sluitingsuur. Tijdens de middag zijn er maar liefst drie restaurant open. Twee restaurants serveren wat snacks en in het hoofdrestaurant kan je uitgebreider eten. Het avond eten gaat door in het hoofdrestaurant. Op vaste dagen zijn er thema avonden voorzien Turks, Italiaans en Mexicaans. De a la carte restaurants (Turks en Italiaans) zijn een aanrader en moet je eens gedaan hebben. Hiervoor moet je reserveren vanaf 9 uur s’ morgens om de dag nadien je voeten onder een Italiaanse of Turkse tafel te schuiven. Voor de kinderen is er een kinderbuffet voorzien. Hier kunnen de kinderen elke dag frietjes ofwel kroketjes halen. Het eten is er inderdaad dikwijls lauw maar weet dat de Turkse traditie geen heet voedsel serveert. De dessertkeuze is enorm en er zijn veel soorten fruit waaronder ook lekkere kersen.

Omgeving
Sherwood (en ook alle andere hotels in Lara) liggen afgelegen. Een kleine wandeling richting Titanic brengt je naar een mooie maar kleine shopping center met ruw geschat een 25 tal winkels. Voor het hotel Concorde staan twee openbare telefooncellen waar je goedkoop naar het thuisland kan mee bellen. Telefoonkaarten van minimum 5 euro kan je in het krantenwinkeltje in het hotel kopen. Weet dat telefoneren met gsm niet goedkoop is vanuit Turkije gezien je in Azië verblijft. Onze Belgisch kranten kan je niet vinden in het hotel. Hiervoor kan je naar het ernaast gelegen hotel Royal Wings. In principe mag je dit hotel in niet maar ik werd echter nooit gecontroleerd.
Antalaya (een stad met ongeveer 1,5 miljoen inwoners) ligt ongeveer 25 minuten rijden met een taxi. De prijs varieert van 35 tot 20 euro (heen en terug). Je kan inderdaad naar Antalya voor 20 euro maar dan zal je moeten een bezoekje brengen aan een juwelen en een lederwinkel in de stad. De taxibedrijven krijgen een brandstof vergoeding indien zij bezoekers brengen naar hun winkels. De taxi blijft echter in Antalya op je wachten indien ze niet langer dan 4 uur op je moet wachten. Velen verkiezen de heenrit met de dolmus en komen per taxi terug (15 euro). Wij hebben echter nooit een dolmus genomen maar hoorden dat de rit per persoon 1 euro (enkele rit) kost. Sommige dolmussen doen er 3 kwartier over en anderen doen er 1 uur kwart over. Je wordt met de dolmus echter in de bovenstad afgezet (eindstation) en je moet nog flink wat stappen om in de oude binnenstad te komen. Gezien dit een grote stad is lopen er veel mensen en ook is er druk verkeer. Op de middag kan in de hoofdstraten op de koppen lopen. Winkels en bazaars zijn er in overvloed. Wij zijn er twee maal geweest en denken dat we amper de helft hebben gezien. De oude stad met zijn pittoreske straatjes dragen mijn voorkeur. De nieuwe stad is duidelijk minder mooi maar hebben hier ook een massa winkels. Nieuwe trends van kledingslijnen zijn “Von Dutch” en warempel “Van Bikkembergs” onze Belgische modekoning. Als je naar “Delvaux” handtassen gaat kijken hoor je meteen “are you from Belgium ?”. De winkels gaan open omstreeks 10 uur en sluiten omstreeks 22.00 uur. De winkels sluiten niet tijdens de middag maar op zondag zijn een groot aantal winkels gesloten.

Groeten Marc

Wat is het hier stil de laatste tijd,
nog niemand terug die zijn reacties kwijt wil ???
Wij vertrekken op 17 aug. en zijn dolbenieuwd !!!

Hallo mensen,

Wij zijn terug van onze super vakantie in sherwood :smiley: (11 dagen). Als ik het weer hier zie zou ik onmiddellijk rechtsomkeer maken. Maar jammer aan alle mooie liedjes komen een eind :unsure: . Ik sluit mij volledig aan bij het verslag van Tarlmars hij is zeer volledig geweest in zijn bevindingen. Alles was er prima in orde en wij hebben er echt niets tekort gehad. Alleen jammer dat de verbinding naar het centrum zo stroef verloopt wij zijn nu vijf maal in Turkije geweest en zijn vlottere verbindingen gewoon. En mensen let op ga niet op zondagavond naar Antalya zoals wij gedaan hebben, want dan is alles dicht en dan is 30 euro voor een taxi wel een beetje veel. Voor ons was dit hotel een echte aanrader!

Heidi

Net terug van een 11-daagse vakantie in dit leuke hotel, van 17/8 t/m 27/8
alles prima in orde, mooie kamers, lekker eten, goede bediening en uiterst vriendelijk personeel & animatie,
prachtige zwembaden (4)met glijbanen (9)
een aanrader !!!
2 leuke avonden gehad in disco met 2 Hollanders,
Bjorn & vriendin,
hebben de sigaretten gesmaakt, mail ons effe dan geven we ons rekeningnummer door !!!

Hallo, hierbij zend ik jullie ons reisverslag,

Nu we terug thuis zijn was dit voor ons een prima hotel,
maar voor ons begon dit slecht,
bij aankomst kregen we een kamer op het 4de met een 2persoonsbed en 1 éénpersoonsbed (wij hebben 2 kindjes)
wij hadden geboekt voor 2 slaapkamers Ăšn 2 badkamers !!!
wij reclameren aan de receptie
dan kregen we 1 kamer met een scheidingsmuur en terug 1 badkamer op het 1ste
terug naar de receptie, dan was het goed, maar dan zaten we wel op het 8ste !!!
vrij hoog hoor, maar aan de receptie is er een lift die enkel naar 8 en 9 gaat,
die stopt dus niet elke verdieping zoals de andere 3 wĂšl doen !!!
Maar liefst 5 zwembaden en 9 glijbanen !!! Super !!!

Wij hadden dus 2 grote kamers met minibar die dagelijks gevuld werd,
gratis safe en die iedere dag netjes werd opgemaakt.
Ik denk dat de 2persoonskamers vrij ruim zijn.

Héél lekker eten, als je wil kan je een hele dag door eten ,
's avonds veel thema-avonden, bvb. Turks, Italiaans, Mexicaans, 

Ook 3 Ă  la carte restaurants, Turks, Italiaans en seafood, de laatste is extra, moet je dus betalen,
wij hebben enkel Italiaans gedaan, héél lekker Ún een héle leuke garçon !!! Hier goede wijn. Algemeen héél leuk personeel !!!
Alleen de wijn is niet te drinken, best om Aspendos vragen, de garçon een fooi geven en de volgende avond staat er een gekoelde fles aan je tafel !!!
Een groot plusteken vonden wij wel dat je nergens lang moest aanschuiven om iets te eten of te drinken.
De 2 snackbars waren ook lekker, de één met pizza, spaghetti,frietjes, kip, de ander pittakip, hamburger, frietjes.

In de buurt is er een klein shoppingcentrum,
wij zijn er te voet naartoe geweest en kaartjes gekocht,
we kwamen buiten het centrum en er stond een gratis pendelbusje die ons terug naar het hotel bracht, tof !
Per taxi naar Antalya markt geweest, voor ons vieren 15 €, de chauffeur brengt je waar je maar wil en wacht overal,
maar je moet wel eerst een lederwinkel en juwelier gaan bezoeken, loop er gewoon even rond en verdwijn dan,
wij hebben 2 riemen gekocht voor 40 E die we daarna op de markt na afbieden voor 5 € kregen!!!
(niet opnieuw gekocht natuurlijk)

Leuke animatie,
het team doen heel hard z’n best, vooral Leo met z’n speciale ogen is ne grapjas, den Tarzan,Lana from aquagym,

wij hebben héél veel meegedaan en dat vinden ze natuurlijk héél leuk
leuke shows 's avonds, de één wat beter dan de andere maar is overal zo.
Leuke clubdans en poolgames.

Advies ???
Heb een leuke ontspannen vakantie,
praat effe met het leuke personeel, kunnen echt wel hun Engels,
ze maken héél graag een praatje, ook de animatie.

hee hallo
Ik heb vandaag geboekt om naar sherwood breeze te gaan
Namelijk van 29 oktober tot 11 november in mijn eentje gaan er nog mensen rond deze periode?
Zou leuk zijn

Omdat ik veel vraag krijg naar de foto’s die ik hier vorig jaar heb gepost wil ik deze nogmaals ter beschikking stellen.
Ik denk dat de foto’s ongeveer 2 maand beschikbaar blijven op de volgende uploadserver rapidshare.
Knip en plak volgende link in je browser: http://rapidshare.de/files/10724142/internet_sherwood.rar.html
Scroll vervolgens naar beneden en klik op “free”. Na het aftellen dien je de twee of drie verkregen karakters te hertypen en klik vervolgens op “download”. Het file’tje unzippen met winrar en voila je ziet de foto’s.
Veel plezier. Marc

Nou hier in de boeken staat dit hotel onder Sherwood resort, is dit hetzelfde ?
Mss dat wij in februari gaan, niets is zeker maar we hebben er al naar gekeken

Bedankt all voor jullie ervaringen.
Wij gaan 7 july 2006 naar Sherwood Breezes.
Onze jongens van 12 en 15 zien die glijbanen wel zitten.
Hiervoor zijn we naar Alba resort in Side geweest en sindsdien weg van Turkye. We zijn al weer wat turkse woordjes aan het leren want daar maak je echt vrienden mee.

Even een paar vraagjes.

Heeft iemand gehoord van het aqua en dolfinland in Antalya?
Kan je hier echt met dolfijnen zwemmen?
Ik heb op de site gekeken en de film gedownload maar het is me niet duidelijk hoe het daar in z’n werk gaat. Kan je daar zo naartoe of hoort het bij een Hotel? En wat kost het? Wie kan mij hier iets meer over vertellen want ik droom er al jaren van om met dolfijnen te zwemmen.

vraag. Hoe laat gaat het zwembad dicht in Sherwood?
Ik zou bij zonsondergang ook nog wel een duik willen nemen.

Vraag.* Kunnen wij daar evt. naar het WK kijken? of ergens in de buurt?*

Vraag. Kan je gebruik maken van zwembaden van naastgelegen hotels?

Hey Majajos

Voor de vragen ivm het hotel kijk je best even op: www.vakantiereiswijzer.nl daar staan reacties van mensen die er zijn geweest en als de naam is onderstreept, kan je ook een email sturen naar die mensen en persoonlijk je vragen stellen !

bedankt voor je tip.
Deze reiswijzer had ik al vaker bezocht maar wist niet dat de onderstreepte namen gemaild konden worden. Toch weer wat geleerd bedankt.