Ik ben al geruime tijd op zoek naar (vrijwilligers)werk met doven / slechthorenden in een Engels-talig land in Afrika. Ik heb zelf een pedagogische opleiding, ruime werkervaring met doven / slechthorende kinderen en het werken in een Afrikaans land. Vooral de kleinere projecten zijn moeilijk te vinden. Ik weet van aanpakken en zou graag mijn kennis op deze manier willen delen.
Het is een specifieke vraag. Ben nu zo benieuwd, weet iemand meer?
Jammer, dat je alleen in een Engelstalig land kunt werken. Ik woon en werk in Senegal en wij hebben daar ook contacten met een school voor dove kinderen.
Ik denk, dat ze daar graag van jouw kennis gebruik zouden willen maken. maar ja… het is een Franstalig land
Wij zelf organiseren ieder jaar, nu al 10 jaar reizen naar Senegal voor slechthorenden en (plots)doven
Detaisl kun je terug vinden op onze site: http://www.odunbeyeland.com/aanbod/item.php?ID=2
Wil je wat meer weten, dan kun je me altijd mailen !
Als ik het goed heb, heeft Norghavo ook iets met doven en slechthorende. Dit leek mij heel erg leuk (was eigenlijk echt iets voor mij) maar helaas ik ben de engelse gebarentaal niet machtig. Norghavo regelt uitzendingen naar Ghana. Ben erg benieuwd hoe het gaat lopen. Hou je me op de hoogte
Ik las je net je stukje… Ik heb een vriendin, en zij is doof. Waarschijnlijk gaat zij komend voorjaar les geven op een school voor doven en slechthorende in Ghana. Ik ben zelf ook geintereseerd. En spreek de nederlandse gebarentaal vloeiend. Ik weet alleen de naam van de school/organisatie niet. Zodra ik het weet, laat ik je dat nog even weten
Bedankt voor jullie reactie. Nina: ben nu natuurlijk reuze benieuwd waar je vriendin heengaat. Ik heb inmiddels ook een adres gevonden voor een jaar, denk ik ook wel leuk om te weten voor jullie. In zuid-afrika is er een dovenschool in Gillits vlakbij durban. Deze school heeft zowel kleuter - basis- en middelbaar onderwijs. En ook nog de dovencultuur en gebarentaal ondersteunend! Dit vind ik echt geweldig. De naam van de school is Fulton School. Ik heb zelf een brief met cv gestuurd. Het is wel op vrijwillige basis, maar tegen kost en inwoning. Vertrek volgend jaar eind januari. Ben reuze benieuwd!
Annelies, jouw site heb ik onder mijn favorieten opgeslagen. Wil graag contact opnemen met deze vrouw. Vond het ook leuk om jouw bericht te lezen, want zelf zou ik niet snel aan oeganda denken. Ben benieuwd waar jij terechtkomt.
Lijkt het jullie leuk om contact te houden? Kunnen we ervaringen uitwisselen.
Groet, Bianca
Het lijkt ook mij hartstikke leuk om contact te houden. Ik ben van plan komende zomer 6 maanden naar Afrika te gaan. Ik denk dat ik groot en deels van mijn tijd in Oeganda wil doorbrengen, maar Ghana trekt me op een of andere manier ook heel sterk. Ik hou jullie op de hoogte van mijn plannen. Ik moet eerst nog even hard werken om mijn examens te halen. Maar ik hou jullie op de hoogte. En annelies… ik heb even op je website gelezen, ik had niet gedacht dat je nu al in Oeganda zou zitten. Maar heel veel plezier…
Groetjes Nina
Mocht je nog niet zeker weten of het Ghana of Uganda wordt, kijk dan ook eens op de site van NorGhaVo (www.norghavo.org). Zij werken samen met een dovenschool in een plaatsje niet ver van Tamale, en ik heb hen leren kennen als een goede, betrouwbare én betaalbare organisatie.