Gezocht: werk als duikinstucteur - Sanur

Beste,

2 maanden geleden zijn wij naar Bali verhuisd voor een 7-tal maanden met ons gezin. Ikzelf kom hier voor een internationalisering van mijn studies en geef vrijwillig les.
Mijn echtgenoot had vanuit ons thuisland maanden werk gezocht als duikinstructeur. Ook speciaal thuis maanden cursus gevolgd om hier in Bali te kunnen werken. Hij had een werkplaats gevonden in Sanur en op basis daarvan zochten we een huis, school voor de kids en een stageplaats voor mij. Alles natuurlijk afhankelijk van zijn werksituatie.

Echter…hier aangekomen in Bali: geen werk als duikinstructeur voor m’n echtgenoot. Ikzelf werk als vrijwilliger dus ook geen inkomsten. Zijn werkgever kan geen werk aanbieden wegens 'laag ’ seizoen. Financieel hadden we natuurlijk gerekend op zijn werk om hier een stuk te leven.

Mijn man is dringend op zoek naar werk als duikinstructeur. Hij is instructeur bij Padi.
We zijn ten einde raad. De enige mogelijkheid die zich nog aanreikt is dat hij in het noorden van Bali gaat werken, maar dan zijn we verplicht om 5 maanden van elkaar gescheiden te leven: hij in het noorden, ik en de kids in de buurt van Sanur.

Als er mensen zijn die kunnen helpen: geef je aub een seintje?

Groeten
Sophie

Da’s niet leuk :frowning:

Houdt er wel rekening mee: Om legaal in Indonesie / op Bali te mogen werken heb je een werk-vergunning nodig en bijbehorende verblijfsvergunning (KITAS) nodig. Kosten: US$ 1,200 per jaar (of voor een deel van een jaar) voor de werk-vergunning en daarboven op nog de procedure / aanvraagkosten ( ca. US$ 500,- ) voor zowel de werk- als bijbehorende verblijfsvergunning. Bovendien kan niet zomaar iedere werkgever een buitenlander in dienst nemen, er zijn allerlei voorwaarden waar zij aan moeten kunnen voldoen. Afhankelijk van de regio op Bali waar de evt. werkgever gevestigd is, verschillen de eisen.

Mercikes voor je reactie.
Het is een zeer vervelende situatie. Mijn echtgenoot kan niet langer zonder werk. Er komt een einde aan het rondreizen ook. Als je dan denkt wat hij opgaf in ons thuisland om mee te komen met mij.
We weten het van de kitas. In oa Amed wilde zijn werkgever 50/50 doen, dus dat was goed doenbaar. Dus op zich is participatie in kitas geen probleem.

Groetjes
Sophie

Sophie ik lees dit nu pas, maar MP heeft gelijk je moet een verblijfsvergunning hebben , je komt binnen met een VOA die kan je laten verlengen (heb ik ook gedaan wel 12 jaar geleden ) maar dan een sponsor -bewijs van inkomen -bankgarantie’s ,voor je het weet zit je waar je echt niet zitten wil (Kerobokan )

1 Verblijfsvergunning = kitas

2 Bewijs van inkomen per maand

3 Bankgarantie destijds 30.000,- USD per persoon

4 Betrouwbare Sponsor

5 Met deze situatie zijn ze niet blij bij immigrasie (jullie ook niet)

6 Ze zitten op Buitenlanders niet te wachten in Indonesie, hopenlijk ben je wel all inn verzekerd.

7 Hopenlijk is de situatie nu beter geworden voor Philippe. Denk aan je kinderen.

Groetjes Paulien