Gezocht:Vrijwilligerswerk in de Amazone of in het Noorden van Peru

Ik ben op zoek naar vrijwilligerswerk in de periode van april tot half juni. Het lijkt me fantastisch dit in het Noorden of in de Amazone te doen. Heeft iemand misschien contacten daar of andere tips?!
Hartelijk bedankt!
[EMAIL=“marthepaauwe@hotmail.com”]marthepaauwe@hotmail.com

Hoi Marthe,

Ik heb 5 maanden in Puerto Maldonado gewoond, in het zuidelijke deel van de Amazone. Ik heb daar vrijwilligerwerk gedaan op een alternatieve school, Engels lesgegeven. Je hoeft natuurlijk niet perse Engels les te geven, iets anders leuks kan ook. De school is door een familie opgezet en krijgt geen steun van de regering, dus kan alle hulp gebruiken. Bovendien zijn de kinderen geweldig, en het schoolcomplex mooi. De familie zijn ook goede vrienden van me nu. Bovendien kunnen ze je helpen met een kamer in de stad vinden.
In die tijd dat je komt is het een goede tijd om naar de Amazone te gaan, want dan is het droog en regent het nauwelijks.
Als dit je iets lijkt kan ik je in contact brengen, schrijf me op [EMAIL=“elisemundo@gmail.com”]elisemundo@gmail.com

Succes,

Elise

Hoi,

Ik woon in het Noorden van Peru, binnenland, de Andes zeg maar, in een klein stadje. We zijn toevallig aan het bekijken of we hier wat op het gebied van vrijwilligerswerk op kunnen zetten. Denkend aan Engelse lessen, hulp op een school voor invalide kinderen, op wat voor manier dan ook de vrouwenrechten verbeteren etc. Op korte termijn hoop ik concretere voorbeelden te hebben, maar mocht het je interesseren, neem dan in elk geval even contact op. Het is een klein stadje, er is zeker werk, en woonruimte kunnen we ook zo voor je regelen. Er zijn alleen nog geen georganiseerde plekken op dit moment.

Groetjes,
Susan

Hai Susan,

Dat klinkt echt helemaal goed! Ik ben juist op zoek naar een plek waar ik kan helpen met het opzetten van projecten op een plek waar dit nog niet gebruikelijk is. Ik heb ook de site www.celendinperun.com bekeken en het gebied spreekt me ook erg aan.
Ik heb al eerder vrijwilligerswerk gedaan in het Noorden van Ghana. Hier heb ik ook een project opgestart in een dorpje waar de kinderen nauwelijks onderwijs kregen. Ik heb hier Engelse les gegeven en samen met anderen geld voor dit dorp ingezameld, zodat we een nieuw schoolgebouw hebben kunnen bouwen. Daarnaast hebben we een aantal oudere jongeren de mogelijkheid gegeven om een leraren opleiding in de stad te gaan volgen en heb ik samen met een tolk de ouders proberen te overtuigen dat het ook nuttig is de meisjes naar school te laten gaan. Het aantal naar schoolgaande meisjes in die tijd ontzettend gegroeid.
Daarnaast spreekt de doelgroep invalide kinderen mij ook erg aan, ik ben al een aantal jaren vrijwilliger van een organisatie die vakanties organiseert voor mensen met een handicap.
Oftewel, ik ben ontzettend geïnteresseerd en ben erg benieuwd naar de mogelijkheden voor onze samenwerking.
Groetjes,
Marthe
PS: mijn email adres is [EMAIL=“marthepaauwe@hotmail.com”]marthepaauwe@hotmail.com .