Gezocht: Spaans sprekende vrijwilliger m/v voor ons toerismeproject in Nicaragua

Stichting Apulso kiest voor Community Based Tourism als een duurzame en respectvolle tegenhanger van massatoerisme. In het massatoerisme gaat de winst naar de eigenaren en de werkers krijgen een loon waarvan zij hun gezinnen niet kunnen onderhouden. In dit project werken kleine lokale ondernemers voor een eerlijk loon. Wij geloven in Community Based Tourism als middel om structurele armoede te bestrijden. Apulso betekent “op eigen kracht”.

Stichting Apulso zoekt nu een of twee vrijwilligers (m/v) voor haar project in Nicaragua, voor twee keer een periode van drie maanden op het eiland Ometepe. De periodes zijn van half oktober 2016 tot half januari 2017 en van half april tot half juli 2017.

Na twee jaar voorbereidingen met een marktonderzoek en het opbouwen van een professioneel netwerk in de toerismebranche, zijn we in 2010 gestart met een groep van tien vrouwen voor een gastfamilieproject. Zij hebben met een microkrediet en met giften hun huizen aangepast voor het onderbrengen van toeristen, zij hebben een driejarige opleiding gevolgd bij een ervaren lokaal opleidingsinstituut en zij zijn tijdens regelmatige werkbezoeken door onze stichting gecoacht.

De vrouwen ontvangen regelmatig gasten, ze hebben een coöperatie opgericht en hebben hun eerste contract getekend met een Nicaraguaanse touroperator. In 2017 willen wij dit project afsluiten, zodat de vrouwen op eigen kracht verder kunnen. In november zal een consultant het project doorlichten, om na te gaan wat nog gedaan moet worden, om er zeker van te zijn dat de vrouwen geheel zelfstandig verder kunnen.

Wij zoeken een vrijwilliger die:

•     Spaans spreekt 

•     Drie maanden (of twee keer drie maanden) beschikbaar is vanaf half oktober 2016 om de vrouwen te coachen bij het uitvoeren van hun werk als gastfamilie en als lid van de coöperatie, zodat zij zonder problemen hun project zelfstandig en professioneel kunnen voortzetten. 

•     Kennis van en/of ervaring met ontwikkelingswerk en van de toeristenbranche is noodzakelijk.

Heb je interesse, neem dan vóór 1 oktober contact op met Wilma van Beek: 0251-315039, wsgvanbeek@hotmail.com. Zie www.apulso.nl

Hallo, dit klinkt als een heel interessant en nuttig project. Ik ga in oktober naar Nicaragua en de rest van midden Amerika voor een aantal maanden. Ik ben niet de persoon die je zoekt voor het vrijwilligers project, maar het lijkt me wel bijzonder om bij de dames te gaan slapen. Op de website kin ik echter niet vinden hoe en of ik kan boeken of waar de slaapplaatsen precies zijn. Hoe zouden wij daarachter kunnen komen?

Sent from my SM-G920F using Wereldwijzer mobile app