Gezocht:Reisgenoot Sydney-Perth/Darwin Januari 2012

Ben je ook van plan om begin 2012 van Sydney naar Perth te reizen dan kunnen we misschien in contact komen.

Op dit moment woon ik in Nieuw-Zeeland en ben ik van plan om na mijn work&holiday visum in Nieuw-Zeeland kerst en oud&nieuw in Sydney te vieren. Paar jaar geleden heb ik gebackpackt van Sydney naar Adelaide/Alice Springs en de Oostkust. Deze keer ben ik van plan om de westkust van Australië te verkennen van Perth naar Broome/Darwin.

Ik ben 29-jaar en zoek een reisgenoot in ongeveer dezelfde leeftijdscategorie.
Heb je ook een passie voor reizen en wil je ook graag de westkust van Australië ontdekken in begin 2012? Ik hoor graag van je:)

G’day!
Sanne

Hoi hoi,

Ik wil in mei-juni 2012 langs de westkust van OZ reizen (Perth naar Darwin). Ik ben nu info aan het verzamelen uitzoeken, zoals autohuur, overnachtingen, excursies etc, etc. Weet jij al waar je heen wil en hoe?

Gr, Renate.

Hoi Sanne,

volgens mij is jouw periode niet echt goed qua reistijd, midden in het regenseizoen. Ga zelf 5 oktober starten in Darwin, juist om de regen voor te zijn.

G.r Anita

Hoi Anita,

Jij bent denk ik ook niet helemaal goed ingelicht. Ik heb van diverse organisaties ‘negatief’ reisadvies gehad om in oktober van Perth naar Darwin te reizen omdat dan veel wegen op die route zijn afgesloten. Dat wilde ik in eerste instantie ook, maar ga nu, op advies, tussen half april en half juni 2012. (Waarschijnlijk mei-juni 4 weken). Als jullie goedkope reisadviezen hebben hoor ik het graag. Ik heb gehoord dat een reis Perth-Darwin, zelf rijden met huurauto en diverse excursies al gauw op € 5.000 uitkomt.

Groetjes, Renate.

Tours/excursies rijden nog tot en met oktober! Met name het stuk van Darwin naar Broome kan problemen opleveren heb ik gelezen. Ik land op6 oktober in Darwin en zie wel hoe het loopt!