Ik zit met de gedachte te spelen om op korte termijn een reis te gaan maken door Australië voor minstens 2 maanden tot een half jaar. Hoe of wat, weet ik nog niet. Dit zou dan ook pas m’n eerste grote reis zijn, dus ervaringen van gevorderden zijn van harte welkom!
Ik ben een gezellige, enthousiaste Brabander van 25 en zoek dan ook een gezellige, enthousiaste reisgeno(o)t(e). Ikzelf heb me de laatste jaren veel te veel gestort op m’n studie en vervolgens mijn eigen bedrijfje. Als gevolg hiervan heb ik de stap om een grote reis te maken te lang uitgesteld. NU begint het weer te kriebelen!!!
Hee jeroen!
ik zit met hetzelfde!
ik heb nog een halfjaartje vrij voordat ik aan mijn volgende opleiding begin en wil eigenlijk wel weg. het liefst in april al!
heb je al iets ondernomen, of zijn je plannen juist vervlogen?
oorspronkelijk kom ik ook uit brabant maar nu woon ik in nijmegen.
groetjes jolijn.
De plannen zijn nog zeker niet vervlogen, maar echt concreter zijn ze nog niet geworden. Gisteren nog naar een carrière beurs geweest in Utrecht, maarre dat reizen spreekt me toch meer aan, denk ik. Aan de ‘arbeit’ kan ik nog altijd, toch?
Ik las in je eigen verhaal dat je zo’n 2 tot 3 maanden weg wilt gaan naar Australië. Op zich sluit dat redelijk goed aan bij mijn wensen. Vooral het per direct willen gaan van april. Misschien dat ik wat langer wil blijven, maar dat kan dan nog altijd.
Hoe zie je de rondreis voor je; wil je/ moet je gaan werken daar, of heb je genoeg centen om het een paar maanden uit te zitten? Veel kamperen of overnachten in hostels? Één groot zuipfestijn of een beetje meer de cultuur snuiven? Ik weet het niet, zeg het maar.
Persoonlijk zou ik meer gaan voor het cultuur snuiven en dergelijke, maar voor een lolletje ben ik ook wel vinden.
Ik zal eens met de gedachte van dit alles spelen. Hoe oud ben je eigenlijk? Wie ben je eigenlijk?¿? Check: http://www.jhuman.hyves.nl/ dat ben ik!
mijn hyves –> jolijnceelen.hyves.nl
we hebben zelfs gemeenschappelijke vrienden :unibrow:
nee maarr even to tthe point.
mijn plannen… nou ze zijn misschien een beetje geidealiseerd, maar het liefst zou ik paar steden pakken met hostels, maar daarnaast ook een dikke roadtrip maken. mij lijkt de natuur zo vet daar mij lijkt echt vet om zon alleen op de wereld ervaring te hebben. of juist zon aparte lokale aboriginals meeten.
ideaal lijkt me een busje of autootje en dan gewoon gaan rijden en kamperen onderweg. ik weet niet hoe realistisch dit is, ik heb wel mn rijbewijs maar misschien moet je dan 21 zijn ofzo.
ik zou best hier en daar willen werken ik heb namelijk niet echt veel geld.
maar ik ben opzich niet van plan om me ergens een maand te gaan settelen.
en jij dan?
Het idee wat je hebt over het huren van een auto en 't camperen, de hostels in de grote steden, de aboriginals, etc. komt bij mij wel redelijk overeen. Mij lijkt het ook vet om met een camper er op uit te gaan als je de wereld buiten de grote steden wilt verkennen. Echt het tentje gebeuren spreekt mij niet echt aan; enkele keren okej, maar niet al te veel.
Als er eventueel gewerkt dient te worden, vind ik ook prima. Alleen is dit wel een beetje afhankelijk van hoe lang ik ga. Voor kortere tijd ga ik natuurlijk niet al te veel werken, en andersom misschien juist wel wat meer wel.
Wat je trouwens zegt van het autorijden dat je 21 moet zijn, dat klopt volgens mij jah. Ik ben vorig jaar naar Amerika geweest en daar moet dat wel. Maar ik zou het toch even uitzoeken als ik jou was.
Wie zijn trouwens op hyves onze gemeenschappelijke vrienden, want ik vond er geen?¿?!!
hahah dromerd, Ik ook hoor … Ook het reizen veelste lang uitgesteld!!
Maar ik heb nu verder ook nog een aantal sollicitaties lopen, maar ik denk dat ik die ga cancellen. Binnenkort maar eens een keer wat knopen doorhakken.
Verder heb ik mijn rijbewijs jaah. Ik ben 25 jaar, dus ik weet het gaspedaal en het stuur wel te vinden. De camperoptie is dus zeker mogelijk.
Thailand lijkt me ook ech vet! Maar dit zou dan voor een andere keer zijn. Azië schijnt wel heel goedkoop te zijn! Ook mooi! ik zou liever na Australië nog even doortrekken naar Nieuw Zeeland, maarja ik wil zoveel.
wat heerlijk! Jullie plannen!
Ik ben zelf ook van plan om in April te vertrekken down under.
Mijn plan tot nu toe is vliegen naar melbourne, daar een camper huren en dan richting Sydney rijden in een week of 3… Daar wil ik namelijk nog iemand opzoeken… (waarschijnlijk!)
Hebben jullie inmiddels al een ticket geboekt? Lijkt het jullie leuk om dit gedeelte van de reis samen af te leggen? KOsten besparen :d
Even wie ik ben:
Joyce, 23 jaar… geboren in Helmond, gestudeerd in Rotterdam, hier heb ik dan ook afgelopen 3 jaar (samen)gewoond. Inmiddels woon ik tijdelijk bij mijn ouders in Helmond om na het reizen weer terug te gaan naar Rotterdam…(denk ik)
Ook in het een hyves: http://fc-k.hyves.nl
MSN heb ik ook, mocht dat gemakkelijker zijn! green_eye_grl @ hotmail.
Ik ben al drie maanden onderweg. Eerst nieuw zeeland gedaan en nu bezig van cairns naar sydney te reizen. Ik zoek iemand die samen met mij een auto wil huren of kopen om daarmee van syndey naar aidelaide te reizen of misschien nog verder.
Ik ben 24 jaar kom uit de omgeving van rotterdam en heb al meerdere reizen gemaakt. Op dit moment ben ik aan de t WWOOFEN, zker een aanrader. Voor degene die niet weten wat het is. je werkt bij locals voor zo’n vier uurtjes per dag en daarvoor in de plaats heb je onderdak en eet je met de familie, een geweldige ervaring en een goed manier om het backpackers leven te ontvluchten.
Ik hoop dat er iemand dezelfde plannen heeft of geintresseerd is. Aankomende week ga ik een surftrip doen van baron bay naar syney, ik verwacht eind april/ begin mei in sydney te zijn.