ik vraag me af of ik van Mongolië naar Kazachstan kan zonder een visum voor China / Rusland te nemen. Op landkaarten zie ik niet of er een grensovergang is tussen Mongolië en Kazachstan. Een visum nemen voor China om enkele kilometers door China te sporen naar Kazachstan is ook zo stom…
ik weet het ook niet, maar heb je de mogelijheden bekeken voor een zogeheten transit visum?
ik zal liubi eens een berichtje sturen… dat is een beetje onze kazachstan expert…
Kazachstan grenst niet aan Mongolie en er zijn ook geen directe treinverbindingen. Ik weet niet waar je heen wil in Kazachstan, maar je hebt de volgende opties:
Vliegen: van Ulan Bator naar Moskou en van Moskou naar Astana/Almaty.
Trein: Met de trein van Ulan Bator naar Novosibirsk en dan met de trein van Novosibirsk naar Almaty/Astana (Naar Almaty ongeveer 72 uur)
3 Trein: van Ulan Bator naar Urumqi en van Urumqi naar Almaty.
Om transitvisums kom je niet heen! En enkele kilometers zijn het ook niet. Trek er maar gerust een week of 2 voor uit.
Natuurlijk kun je ook van Ulaan Baatar naar Beijing treinen en van daaruit langs de Zijderoute van Beijing via Urumqi naar Almaty. Zo maak je er een rondreis China van. Kijk ook eens op www.tiaratours.nl voor meer info over de Trans Mongolë Express en de Chinese zijderoute.
Thanks voor de informatie!!
het wordt sowieso de trein want met een vliegtuig reizen, willen we niet
we doen een rondreis door Mongolië en we starten in Ulaanbaatar (komen vanuit moskou met de trein daar aan), stopt een van de treinen (richting Urumqi of Novosibirsk) onderweg in Mongolië? Dan kunnen we er daar ergens opspringen misschien
oja en een rondreis door China willen we liever niet, we vertrekken op 3 mei en willen in oktober terug zijn en we hebben vanaf Mongolië nog een hele route (Kazachstan, Azerbeidzjan, Georgië, Turkije Bulgarije, Oostenrijk en dan terug naar België)
al heel erg bedankt
hihi het kriebelt, bezig zijn met de reis bijna weg, woehoew
ik wil je niet uit je jubelstemming halen, maar als je 3 mei wel wilt, ben je dan niet een beetje laat met je eventuele visa regelen?
en de trein naar urumqi is een heel andere route, de transmongolieexpress (moskou-UB-beijing) komt langs/door novosibirsk als ik me goed herinner… dan zou je dus weer terug moeten als je eenmaal in UB bent geweest.
Neem de transsib van Ulanbator naar Irkoetsk en van Irkoetsk naar Novosibirsk. Van Novosibirsk pak je de transturk (ja zo heet dat ding) van Novosibirsk naar Almaty. Van Almaty neem je de trein naar Tashkent. Opgepast!!! Kazachse treinen zijn lang niet zo comfortabel en schoon als de Russische! Vooral de trein van Almaty over Shymkent naar Tashkent!
En zoals Bloem zegt moet je inderdaad een stukje terug. En zorg op tijd voor je visum want een visum voor Kazachstan duurt ca 3 weken. Ik snap trouwens je reisroute niet goed want hoe wil je van Kazachstan naar Azerbaidjan? Er gaat geen boot over de Kaspische zee. In dat geval zou je met de trein van Almaty naar Aktobe moeten en van Aktobe naar Astrachan in Rusland. Vandaar zou je met de trein door de Kaukasus verder kunnen. Je moet wel voor elk land in dat geval een ‘mnogokratnaja visa’ moeten aanvragen (dus met meerdere entry’s) en voor Kazachstan duurt dat een week of 3/4.
Ah die boot van de ASCSC? Ik had ergens gelezen dat de haven van Aktau alleen nog voor vracht toegankelijk was omdat ie gerenoveerd wordt. Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen of ze nog passagiers toelaten. In ieder geval gaat (ging) de veerboot onregelmatig en 1 keer per week. Kost ongeveer 50 dollar.
ok thanks We zullen het proberen, desnoods verstoppen we ons in een grote kartonnen doos met een stempel ‘breekbaar’
we zien wel en dat is net het leuke aan reizen zonder strikt plan.