Ik heb een vreemd verzoek…
Voor een project in Ethiopie (gaan we eind dit jaar naar toe) ben ik op zoek naar gratis pennen/potloden/gummetjes. Ik mag 40 kg extra meenemen aan gewicht. Eén ding is zeker: dit komt rechtstreeks daar waar het voor is bestemd. Niets blijft aan de zogenaamde strijkstok hangen. Het is voor dit schooltje: http://www.ethiopianimpressions.com/impressions/Project- school-Sululta.aspx
Pennen en potloden zijn in Ethiopie van zeer slechte kwaliteit, daarom is mij gevraagd alleen pennen en potloden mee te nemen naar Ethiopie. De rest (schriften, schrijfblokken, tekenpapier, bordkrijt, puntenslijpers, gummetjes etc. kan ik Ethiopie zelf aanschaffen, zodat we de lokale economie steunen. Ik hoop dat u uw teveel aan pennen of potloden grats wilt afstaan aan ons schooltje.
Het is een basisschool in Sululta, een plaatsje ten noorden van Addis in de buurt van de Entoto Mountains. Het is een school waarvan de gebouwen, totaal 8 lokalen, door de lokale gemeenschap zijn gebouwd en betaald. 8 Lokalen voor ruim 1000 leerlingen, 80 kinderen in de klas en na de “shift” is het 's middags de beurt aan nog eens 80 kinderen.
De “kindergarten” zit nog in het oude gebouw. Al met al kan deze school veel steun gebruiken.
Met een defect kopieerapparaat moeten de toetsen vanaf het bord gemaakt worden.
Boeken, pennen en schriften zijn mondjesmaat voorradig. Er zijn geen speltoestellen of een “strak” sportveld en ook het meubilair voldoet echt niet aan de “Arbo eisen”.
Dus als u een verzameling weg wilt doen dan hou ik me aanbevolen voor gratis giften voor dit schooltje (mag ook een financiele bijdrage zijn voor de aanschaf ter plekke van schriften, papier, puntenslijpers, bankjes etc.
In dec. staat alles in de vorm van een reis-/routeverslag op onze niet comm. site: www.bjusterbaarlik.nl
Met vriendelijke groet,
Maaike
[EMAIL=“em.bjusterbaarlik@hotmail.com”]em.bjusterbaarlik@hotmail.com