Ik ben op zoek naar een boek over nederland in het thai. Dus een beetje cultuur, klimaat (zodat ze begrijpt als ik het over koud en slecht weer heb het nu ook echt koud en slecht is :D) en dat soort dingen.
Weet iemand of er zoiets is en of ik dat hier kan kopen/online bestellen? Leukste zou zijn met afbeeldingen en als er ook voor mij een leesbare tekst (EN/NL) bij zou staan, maar dat is niet perse noodzakelijk.
Er is een boek op de markt dat heet Thaise koorts wat in NL en Thaiween paar belangrijke cultuur verschillen aangeeft… niet verkeerd om te lezen, voor beiden niet.
Ik heb sinds 2002 een Thaise vriendin maar toen ik het boekje las werden er toch een paar dingen duidelijker, het leest vlot en er staat voldoende in om over te lachen… als je voldoende zelfspot hebt uiteraard…
Zou niet te ver teruggaan, onze VOC zou anders verkeerde ideen over ons en onze bedoelingen kunnen opwekken…
Over het weer kan je beter via het internet eea laten zien;
google image maar eens; winterse landschappen…
Ja dat boek had ik inderdaad ook gevonden, misschien eens aanschaffen, maar zocht eigenlijk meer wat simpele info zoals je ook voor in een lonley planet bv aantreft. Internet is wel een optie, maar dan zit je weer met vertalen (of weet je wellicht wat sites in deze categorie in het Thai?). Zal als ik weer in Thailand ben eens zien of er wellicht daar iets in een bookstore te krijgen is.
En was inderdaad niet van plan om onze hele geschiedenis er bij te halen
dan wordt het toch de bookstore in Bangkok
Vrees het ook ja, maar heb inmiddels Thailand Fever maar besteld, ben benieuwd
Ik kwam een paar jaar terug in een boekwinkel in Thailand een Insight Guide van Nederland tegen, in het Thais. Misschien kan je die tzt ook vinden.
Thailand Fever is overigens best een aardig boek…
Op bol.com onder documentaires is er een dvd over NL beschikbaar, ongetwijfeld op andere locaties ook…
Aardig om te zien hoe we onszelf ook beschouwen, vinger in de dijk wordt dan nog net niet over gerept, wel de gevolgen toen hij in '53 zijn vinger er uit trok om ergens te krabben, en zat windmolens, klompen, tulpen en kaas…
Zo cliche is wellicht een beetje te van het goede maar bedankt voor de tip. Ik zal ook eens op zoek gaan naar die Insight guide, even een mailtje sturen naar de producent, die kunnen me vast aan een ISBN nr helpen.
Je kunt ook nederlandse teksten en websites in de google vertaler kopiëren en dan in het Thais laten vertalen. Dat werkt de laatste tijd steeds beter. Er zijn nog betere vertaalprogramma’s waarmee ik mijn Thaise vriendin soms zaken uitleg die ik niet in het Thais aan haar weet uit te leggen. Veel succes ik ken het probleem. Mijn vriendin sprak geen woord Engels toen ik haar pas leerde kennen. Dus ik moest wel Thais leren.
Is het boek ‘the undutchables’ niet toevallig in het Thai vertaald? Nederlandse cultuur met een vette knipoog.
Van zulke opmerkingen wordt ik altijd erg nieuwsgierig in de trend van hoe leg je dan contact??? Moet haast wel een festival der vergissingen zijn geweest
Nou, heb de Insight Guide gevonden, voor overige geintresseerden:
Zag alleen op Amazon in de engelse versie dat het wel veel historie en bezienswaardigheden zijn (op zich wel logisch natuurlijk :)), denk dat ik maar het beste de laptop en inderdaad zo’n vertaal site meeneem.
Zomaar effe een vraagje, maar gaat de romantiek uit het gebeuren niet weg met een dergelijke voorbereiding?? Voor mij is het leuke van dat soort verhuizingen/emigraties de verrassingen die het nieuwe thuisland te bieden heeft…
Ikzelf ging voor mijn werk binnen een tijdsbestek van 2 weken weg uit toentertijd Belgie naar Thailand, kende het totaal niet, dan lijkt wat voorbereiding op zijn plaats…eerder naar om US en China had ik de tijd middels (zakelijke) bezoeken de boel te verkennen, Europse eerdere woon-werklocaties (Fr, Be D en Ch) waren al bekend…
Maar als je alle tijd van de wereld hebt???
Verhuizingen is (nog) niet aan de orde (en volgens mij komt er dan zeker cultuur en historie bij kijken), maar meer voor de fun om te laten zien waar ik weg kom zodat ze een beetje een beeld heeft.