Geweldige tijd gehad in Bangkok, Chiang Mai en Koh Samui

Hallo!

Eindelijk heb ik even tijd gevonden om een verslagje te schrijven van onze reis naar Thailand. Nadat we in maart in Bangkok en omgeving waren verbleven, zouden we deze keer meer gaan rondreizen.

27 oktober vlogen we vanaf Düsseldorf met Emirates richting Dubai, waar we 28 oktober vroeg in ochtend aan kwamen. Hier stond ons een hele dag Dubai te wachten. Het was leuk om voor even deel uit te maken van alle luxe en we waren geïmponeerd door de magische gebouwen, maar… we waren ook weer blij dat we 's avonds het vliegtuig instapten richting Bangkok.

Op 29 oktober kwamen we, wederom vroeg in de ochtend, aan in Bangkok. Vanuit het vliegtuig hadden we al veel van de wateroverlast gezien. Heftig, hoe groot die gebieden zijn. 29 en 30 Oktober verbleven we in Best Western Premier Amaranth Hotel Suvarnabhumi, op ongeveer 15 minuutjes van de luchthaven. Hier konden we bijkomen van de reis. Na twee nachten in het vliegtuig en een hele dag in Dubai, waren we behoorlijk gesloopt. De eerste twee dagen hebben we lekker uitgerust, zodat we fris en fruitig konden beginnen aan onze echte reis.

Op 31 oktober vlogen we met AirAsia naar Chiang Mai, “de Roos van het Noorden”. Bij het verlaten van het vliegtuig neem je meteen de frisse lucht in je op. Heerlijk, even weg van het stadse en lekker de natuur in ons opnemen.
We hebben 4 dagen doorgebracht in deze mooie stad en we verbleven in Saithong Guesthouse. Een klein opgezet guesthouse in Thaise sferen met een superaardige eigenaar, op slechts 2 minuten van de Thapae Gate, een echte aanrader!!
Eén ochtend hebben we uitgetrokken voor Maesa Elephant Camp, op ongeveer een half uurtje rijden van ons guesthouse. Eerst gekeken hoe de olifanten een bad namen, daarna kort de olifantenshow bekeken, maar al vrij snel wilden we zelf de olifant op! We hebben een tocht van 1 uur gemaakt door de jungle met onze mahout en olifant Mae-kong. Geen prikstokken niets: alleen een paar kreten van de mahout en de olifant liep netjes door. Dit vond ik erg prettig! De olifanten zagen er ook prachtig verzorgd uit. Na een uur kwamen we aan in de bergen, waar we enkele bergstammen hebben bezocht.

Na het bezoek aan Maesa Elephant Camp zijn we nog voorbij Tiger Kingdom gereden, maar hier zijn we niet naar binnen gedaan. Ik ga geen geld uitgeven om op de foto te mogen met dieren die volledig gedrogeerd worden. Zielig hoor, die dieren lagen er helemaal versufd bij en toeristen gaan hier dan knuffelend mee op de foto. Nee, dit gaat totaal tegen de natuur in! We zijn dus meteen doorgereden naar de volgende plek. Na een tip van Georgessiam besloten we om Wat Umong te bezoeken. In één woord: GEWELDIG! Wat een rust straalt deze tempel uit, wat bijzonder. Het is echt geen doorsnee tempel, maar heel speciaal. We hebben hier een tijdje rondgelopen en genoten van de heerlijke natuur rondom Wat Umong.
Deze dag hebben we ook nog Doi Suthep bezocht, waar we ook gezegend zijn door de monniken. Hier kregen we een wit “armbandje” om dat we 3 dagen om moesten houden voor “good luck”. Ach, ik geloof wel in de levenswijze van de Boeddhisten en vooral in Karma.

Natuurlijk hebben we ook enkele keren over de Night Market gelopen. Drukke, opdringerige mensen maar wel gezellig. Lekkere eettentjes waar je goedkoop kan eten.

Verder hebben we een bezoek gebracht aan de vrouwengevangenis van Chiang Mai, waar we een Thaise Massage van 2 uur hebben ondergaan. De vrouwen die de massages geven zijn gedetineerden die binnen een half jaar vrij komen. Ze hebben een opleiding/cursus gehad om deze massages te mogen geven. Ze krijgen de kans om op deze manier geld te verdienen, dat ze kunnen gebruiken om een leven op te bouwen als ze vrij komen. Een mooi initiatief en ik had het idee dat het bij de grote massa toeristen nog niet was ontdekt, want het was echt niet druk. Ook een echte aanrader!

Natuurlijk ook nog veel tempels bezocht, waaronder Wat Chiang Man, de oudste tempel van Chiang Mai. Tempels, tempels, tempels, gewoon niet te missen allemaal!

Op donderdag 3 november was het tijd om terug te vliegen naar BKK. Op 4 november vlogen we voor dag en dauw richting Surat Thani, weer met Air Asia. Vanaf hier met een bus naar de Donsak Pier en toen verder met de boot naar Koh Samui. Het was een lange reis, maar vooral op de boot heb je prachtige vergezichten. Absoluut de moeite waard om via Surat Thani te reizen. Op Koh Samui verbleven we in “FX Chaweng Resort”. Vlak buiten de drukte, maar ook weer dichtbij genoeg om binnen enkele minuten overal te zijn. Hartstikke fijn. Slechts 10 kamers van dit vrij grote hotel waren bezet. Het hotel is een aanrader als je vlakbij de drukte wil zitten (tijdens het hoogseizoen dan, want wij hebben gee drukte gehad), maar niet midden erin. Het was erg rustig op het eiland en ook op de stranden hebben we bijna geen toerist gezien. De week op Koh Samui hadden we gereserveerd om uit te rusten, zeker omdat er nog een “zware” tijd in Bangkok aan zou komen. Het enige wat we hebben gedaan is minigolf en een bezoek aan de Big Buddha. Voor de rest lekker uitrusten aan de stranden en een beetje wandelen. Heerlijk!

Op 10 november was het tijd om terug te gaan naar Bangkok, waar we verbleven in “Sakul House Hotel”, gelegen in de soi Rambuttri Road. Een hele gezellige straat, rustiger dan Khaosan Road. Heel erg fijn! Het hotel is erg mooi en schoon en de mensen zijn er zeer vriendelijk. Van Loy Krathong hebben we in de avond niet veel meer meegekregen.

Op 11 november gingen we in de ochtend richting Yanhee Hospital, waar ik een operatie zou ondergaan. Na een gesprek met de chirurg en een heleboel tranen (van angst en zenuwen), heb ik toch de moed bij elkaar geraapt om weer een operatie te ondergaan. Na de zeer positieve ervaringen van afgelopen maart, zou dit ook helemaal goedkomen! De verpleegsters en Dr. Somsak zijn helemaal geweldig en hebben mijn dromen waargemaakt. Na één nacht in het ziekenhuis, kon ik terug naar het hotel. In de week die volgde ben ik nog regelmatig teruggeweest naar het ziekenhuis voor controles. Alles is er supergoed geregeld en voor iedereen die overweegt om plastische chirurgie in Thailand te ondergaan: ga naar Yanhee! Mocht iemand vragen hebben over mijn ervaringen of meer informatie willen over Yanhee, dan kunnen jullie altijd contact met me opnemen.
Het gebied rondom het ziekenhuis was flink onder water gelopen. We konden er dan ook niet met de gewone taxi komen en werden in bussen vervoerd. Het is mooi om te zien hoe de Thaise bevolking de handen in elkaar slaat en samen gaan werken aan de wederopbouw van hun stad. Iedereen is zo behulpzaam! Het is hartstikke erg voor deze mensen, die vaak veel kwijt zijn geraakt, maar hun positieve instelling heeft mij erg geïnspireerd.

Op 18 november vlogen we terug richting Nederland. Op de vliegvelden had ik recht op een rolstoel en kreeg ik overal voorrang. Hartstikke fijn, want ik kon niet lang staan en wist geen goede houding voor mezelf te vinden. Op deze manier konden we overal zo door komen. Ook in het vliegtuig werd er erg goed voor me gezorgd. Ik zou zo weer met Emirates vliegen. Prima maatschappij.

We hebben een geweldig mooie reis gehad, waarin we veel insprirende mensen hebben leren kennen en waar we onze rust weer hebben gevonden. We zijn er weer klaar voor om een tijdje aan het werk te gaan, voordat we weer in het vliegtuig stappen naar onze volgende reis…
De laatste week in Bangkok was heftig, maar de mensen waren allemaal zo zorgzaam, dat dit de pijn heeft verzacht. Ik heb mijn dromen waar kunnen maken en ik ben tevreden nu.

Kop Khun Ka!!

2 likes

Hoi Cindy,
Wat een leuk verslagje!!
Zag op de foto dat je vriend aan het mediteren was aan de chedi in het Wat Umong park.
Nou geeft je 100% gelijk in je mening dat dit geen gewoon tempelcomplex is,maar een oase aan rust vind je in dit park.
Heb je ook nog naar de visvijver’s geweest,alsook de vissen gevoederd?
Nu als je boven op de Doi Suthep staat zie je vanonder het park liggen,alsook het vliegveld van Cnx.
Nu om terug tekomen op de tempel Wat Umong,je kan er ongedwongen rustig wandelen in dit park,af en toe sta je stil om spreuken te lezen die langs de weg staan opgesteld(wijze spreuken)
Ook kan men in de onderaardse tunnels naar een shrine waar je eventueel kunt bidden(heb je die tunnels gevonden Cindy?)
Nu Wat Umong is helemaal niet bekend voor de toeristen,omdat het even buiten de stad ligt,wel moeilijk te geraken maar je kan met de fiets of brommer als ook tuk tuk er naar toe gaan.
Ook voor de mensen die dat willen kan men zondags morgend met de plaatselijke monniken spreken over dinges te leven.
Nu waarschijnlijk heb je in Chiangmai naar het olifantenkamp dat in het plaatsje Mae Rim ligt naartoe geweest.
Heb je onderweg ook de orcideeenfarmes alsook de slangenfarm bezocht?
Voor de rest,wens ik je nog een spoedige herstel toe Cindy!
groetjes,Georges.:dag:

Jaaaa, ook de tunnels hebben we gevonden!! Ontzettend mooi!!
We hebben lekker rondgelopen in de omgeving van deze geweldige tempel!
Ik kan maar één woord noemen om deze tempel te beschrijven: rust.

Dankjewel voor de tip Georges!! We hebben absoluut geen spijt ervan dat we deze tempel hebben bezocht. Het was een echte toevoeging aan onze reis!!

We zijn niet naar de orchideeënfarm en de slangenfarm geweest. Dit ligt niet zo in onze interesses… :slight_smile: Maar verder: een geweldige tijd gehad in Chaing Mai!

Thanks voor je leuke reactie!

Nu moest je de volgende jaren terug op reis gaan naar het noorden van Thailand,voel je vrij om vragen te stellen op het Thailand reiscafe of via pm,weet nog wel een paar intressante plekjes die adembenemend zijn.
Het ga je goed Cindy,en bedankt voor je info (betreffende schoonheidsoperaties)
groetjes,georges.:dag:

“Het ga je goed”… hihi, ik ben nog niet weg hoor!! Blijf lekker actief op het forum om in de Thaise sferen te blijven. Hoef ik het toch nog niet helemaal te missen!:cheer:

Leuk en herkenbaar verhaal wat Chiang Mai betreft, Samui ken ik nog niet.
Mocht je nog eens richting CM gaan zou ik zeker de orchideeënfarm er wel bij pakken, al is het alleen maar om het heerlijke eten wat je daar kunt. Wij hebben er ook niet veel mee maar het was toch best bijzonder om te zien.
Ik dacht zelf dat ze hier ook waaiers en paraplu’s maakten, maar dat weet ik niet meer zeker, kan Georges vast wel vertellen :wink:

Ik vond het vooral goed om te lezen dat ze bij het Maesa Elephant Camp geen prikstokken meer gebruiken want dat was zes jaar geleden nog wel zo.

Tip. neem volgende keer de nachttrein naar CM, dit is zeker de moeite waard.

Wat betreft je keuze om je in BKK te laten opereren, kan ik alleen maar zeggen “Respect!” Ondanks dat veel mensen wel het besef hebben dat de medische wetenschap in Azië vaak vooruit loopt op de westerse durven ze het niet aan. En jij doet het gewoon!
Wel balen dat je de bacterie bent opgelopen maar zoals jezelf al eerder zei, dat had je hier ook overkomen…

Bedankt voor je leuke verhaal en beterschap natuurlijk!

Hoihoi!

Leuk, je berichtje!
Helaas konden we de nachttrein niet nemen i.v.m. overstromingen… Ik vond het helemaal niet erg om met het vliegtuig te gaan en binnen 1 uur op de plek van bestemming te zijn… :slight_smile:

Dankjewel ook dat je zo reageert over mijn ziekenhuisopname. Van tevoren heb ik natuurlijk uitgebreide research gedaan en uiteindelijk heb ik (ondanks mijn angst voor ziekenhuizen) de stap genomen om het in Bangkok te doen. Als je iets héél graag wil, dan lukt dit ook!! Stiekem ben ik wel een beetje trots op mezelf, want nu ben ik eindelijk (na 4 operaties in Yanhee), tevreden met mezelf!! Het zijn de allerbeste keuzes die ik in mijn leven heb gemaakt! Wat anderen zeggen maakt mij niets uit, het gaat erom hoe ik me voel… :smiley:
Mijn huisarts stond er ook helemaal achter en hij zorgt voor de nacontroles. Perfect geregeld. Hij zei trouwens ook dat ik die bacterie net zo goed in NL had kunnen oplopen.

Ik heb nog contact gehad met Yanhee en ze vinden het heel erg om te horen dat ik dit heb opgelopen. De labresultaten zullen ook naar Yanhee gestuurd worden en ze willen met een passende oplossing/tegemoetkoming komen. Ik ben benieuwd wat eruit komt. Bij opname heb ik een formulier ondertekend dat ik Yanhee niet aansprakelijk kon stellen voor geleden schade. Het zou wel heel erg netjes zijn als ze hier iets mee doen. Ze hebben echt hart voor de patiënt. Als ik over een x aantal jaar bijv. mijn implantaten moet vervangen, ga ik zeker terug naar Yanhee, natuurlijk i.c.m. een fantastische reis.

Nogmaals, dankjewel voor je lieve berichtje! Dat waardeer ik echt!

  • Ik had voor dit antwoord je andere indrukwekkende verhaal net ook gelezen in het “Medische zorg…” topic.

Dat is pas over 15/20 jaar… Zolang ga je toch niet wachten om terug te keren naar Thailand?!

Zo lang ga ik zeker niet wachten! Ben nu 2 weken terug in NL en het liefst stap ik morgen weer het vliegtuig in! Wel ben ik samen met mijn vriend die zijn familie weer eens wil zien (Curacao) en hij wil nog veel meer van deze aardbol zien! Dat snap ik ook… we gaan vast nog geweldige avonturen tegemoet, maar terugkeren naar Thailand: dat gaat zeker gebeuren!

Erg leuk om jullie reisverslag te lezen ! Bedankt voor het delen !!! En hopelijk komen jullie snel weer terug naar Thailand :smiley:

Dankjewel voor je leuke reactie Dave! Ik hoop ook dat we snel nog een keer terug kunnen gaan! :smiley: