Begin jaren '70 hadden wij op rondreis door Tunesie kleinigheden bij voor de plaatselijke kindjes: schrijfgerief (bic), balonnen etc… wat gretig aangenomen werd. Is dat ook gangbaar in bepaalde streken van Zuid-Afrika of helemaal niet wenselijk. Waarmee kan men een Zuid-Afrikaans gastgezin een plezier doen?
Voor de arme kinderen, schrijfgerei en schriften. heb je nog goede kleding, maar draag je die niet meer, meenemen zou ik zeggen. Jullie gastgezin weet vast een een doel voor die kadoos.
Maar voor een onderdirecteur van de Universiteit??? Iets typiesch Vlaams zou ik zegen.
met een zak biltong maak je altijd vrienden, ook de directeur van de universiteit zal je aanbidden ![]()
Nee dat is van hier Zuid Afrika, is niet erg origineel!
Voor kinderen zijn pennen, ballonnen, notitieblokjes e.d. altijd gewild. Idem voor stickers etc. Het schrijfgerei e.d. kun je trouwens ook prima (nog) in Zuid-Afrika aanschaffen tenzij je ze in Nederland/Belgie gratis kunt krijgen.
Voor een gastgezin zou ik bijvoorbeeld Belgische bonbons of oude kaas meenemen. Wij merken dat veel Zuid-Afrikaners met name die chocola nogal op prijs stellen. Maar blijft natuurlijk wel altijd persoonlijk.
Veel plezier alvast in Zuid-Afrika!
Natascha Snelder / www.zazoetravel.com