Ik hoop dat dit in het goede sub-forum staat.
Volgend jaar zal ik 3 maanden op reis gaan, eerst 5 weken Nieuw-Zeeland en vervolgens nog 9 weken door Thailand, Laos en Cambodja. Over de reis door Nieuw-Zeeland ben ik wel aardig tevreden met hoe de route er nu uit ziet, maar ik heb nog wat twijfels over een busreis door ZO Azie. Een tijdje geleden ben ik bij Kilroy travels geweest omdat ik nog geen idee had wat ik nou precies wilde en wat de mogelijkheden waren. Hier hebben ze me geholpen bij het vinden van een geschikte reis doormiddel van deze bustickets. Dit leek mij een hele goede manier van reizen omdat ik bang was dat ik anders nogal verloren zou zijn zo in mijn eentje in een vreemd land. Omdat er op dat moment een korting was op de Stray Asia pas (deze was alsnog zo’n € 800,-) heb ik besloten de pas te nemen. Echter, nu ik er meer informatie over aan het opzoeken ben heb ik het idee dat dit niet zo’n slimme zet is geweest. Volgens mij kan ik prima zonder deze buspas deze landen rond, maar ik zou toch graag jullie advies willen.
Ik ben op dit moment nog hard aan het sparen voor mijn reis maar iedere euro is meegenomen, als het niet nemen van deze bus betekend dat ik de helft goedkoper uit ben wat betreft vervoer scheelt dat al een hele hoop. Toch ben ik bang dat ik daar niet goed weet wat ik moet doen, hoe ik het juiste OV kies en dat ik niet in gevaarlijke situaties beland. Ik kan nogal snel in paniek raken en dan heb ik wat moeite met logisch nadenken. Ik ben een meisje van (dan) 21 met niet zoveel reiservaring, het word mijn eerste reis alleen en ook mijn eerste verre reis. Ook vind ik het een fijn idee dat er toch een soort ‘controle’ is wanneer je met zo’n bus gaat maar ik vind het moeilijk uit te leggen waarom precies.
Ik hoop dat jullie mij jullie kijk op mijn dilemma willen geven zodat ik mijn besluit kan maken. Ik weet overigens niet eens zeker of ik de pas nog kan annuleren maar het lijkt mij van wel.
Het gaat overigens om deze route: