Gele koorts vaccinatie

Hallo,

wij gaan over aantal weken met onze 2 kinderen (7 en 10) een reis maken naar Tanzania en Zanzibar. Aangezien wij een wat allergisch verleden hebben tav diverse vaccinaties (bijwerkingen enzo), willen wij zo weinig mogelijk inenten. Nu krijgen wij tegenstrijdige berichten tav gele koorts. HEt is blijkbaar niet verplicht, tenzij je uit een ander gele koorts land komt, maar het wordt wel aangeraden. Wie kan ons adviseren tav risico’s van zowel niet als wel vaccineren en, indien het toch verstandig is te vaccineren, hoe kunnen we dan eventuele bijwerkingen zoveel mogelijk voorkomen?
Alvast dank voor het advies!

groet,
Pauline

de laatste paar keren dat ik in tanzania was , was het verplicht een gele koorts vaccinatie te hebben. ze kunnen zelfs (ze hebben het nog nooit gedaan) vragen naar je gele koorts boekje zodat je kan bewijzen dat je je hebt ingeent.
Gewoon voor elke reis toch langs de ggd. zij zijn up-to-date. en wordt meestal wel vergoed door je ziekteverzekering, en kunnen ze ook tips geven over eventuele allergische reacties. (zij hebben daar tenslotte voor geleerd)
safari njema!
veel plezier!

ik zal het zeker doen.
je krijgt het gewoon terug van de verzekering en de bijwerkingen heb ik persoonlijk niet gehad…