Geld

Hallo,

Ik heb even een vraag over geld. Wat adviseren jullie, yuans meenemen of alleen euro’s en dan daar geld pinnen? Hoe is de ervaring met pinnen? Ik kom aan in Beijing.

Alvast bedankt.

Groetjes

Desiree

Mijn advies is geen yuans mee nemen (wellicht alleen een klein start bedrag) en in China zelf pinnen. Pinnen gaat daar prima. In ieder geval bij de Bank of China en de ICBC bank kun je pinnen. Bij het pinnen kun je ook kiezen voor de Engelse taal op het scherm. Werkt prima. Per dag kun je zo’n 2.500 yuan pinnen. Je kunt vast meteen al op het vliegveld van Beijing pinnen. Neem een reserve bedrag aan euro’s mee voor de zekerheid. Dit kun je zo nodig wisselen aan het loket bij de Bank of China (na het invullen van een formulier en met je paspoort). Maar zorg er dan wel voor dat het onbeschadigde euro briefjes zijn. Zelfs al met een klein scheurtje worden je euro’s afgekeurd en kun je ze dus niet wisselen.

Hoi tibetlover, bedankt voor je tip.

In China kan je bijna in elke straat wel een bank vinden. Echter pinnen lukt niet altijd bij elke bank, ook al staat er dat ze je pinkaart accepteren…

Als het niet werkt gewoon weer bij een andere bank proberen.

Dank je wel voor de tip!