Geld wisselen

Hallo,

Kan je in Marokko makkelijk contant geld wisselen of is het beter om te pinnen?
Weet iemand of geld wisselen op de luchthaven van Marrakech mogelijk is?
Wat is ongeveer de koers van de Dirham?

Dan heb ik nog een vraag.
Kan je goed met Engels terecht in Marokko, of spreken ze daar echt alleen maar arabisch en Frans?

Alvast bedankt

Hallo, je hoeft geen geld te wisselen, je kan gewoon pinnen. Maar toch even een kanttekening. Ik heb zelf 1 x voor gehad dat ik pinde met een gewone bankkaart (Belgisch), en ik kreeg geen geld maar dat ging wel van mijn rekening. 200 euro verloren op die manier, en bij de bank vertelden ze me dat ik niet de eerste was. Je kan beter geld afhalen met een Visa-kaart, dat kost iets meer per transactie, maar hier kan je wel klacht indienen bij problemen. Je moet dan wel altijd een bonnetje vragen.

In Marokko wordt meestal het Marokkaans dialect gesproken, dat is een soort Arabisch. Voor de rest spreken ze ook veel Frans, en de jongeren beginnen ook wel Engels te spreken.

1 euro is op dit moment 11,31 dirham waard.

Waar gaan jullie naartoe in Marokko?

Groetjes,
Valerie

We gaan een 15 daagse rondreis maken.
Marrakech/rabat/casablanca/fez/agadir gaan we o.a naar toe.
Ik denk dat we maar voor de eerste dagen wat contant geld meenemen om te wisselen en later gaan pinnen.
Het lijkt me een erg mooi land.
Als wij er zijn is het ramadan, ik ben benieuwd of we daar erg last van krijgen.

Bedankt voor de info.

Ramadan is een speciale maand met voor de toerist z’n goeie en mindere kanten.

De sfeer zal er speciaal en gezellig zijn, en als je bij zonsondergang aan tafel gaat zal je wellicht makkelijk kunnen aansluiten bij mensen die hun vasten gaan verbreken en allerlei lekkere dingen gaan eten en drinken.

Overdag zullen veel drank- en eetgelegenheden gesloten zijn, behalve dan op de toeristische plaatsen.

Maar 's avonds zal het er wel bruisen van het leven, en overdag kunnen jullie rustig vanalles bezoeken of luieren aan een zwembad?

Ah ja, op de luchthaven van Marrakech kan je zeker wisselen. De luchthaven is niet groot, maar ze zijn er erg aan het uitbreiden en het is er dus allemaal nieuw en erg schoon.

In Marokko kun je op iedere luchthaven geld wisselen. Ook is het mogelijk bij wisselkantoren in de steden. Pinnen is bij alle banken mogelijk en daar hoef je niet je creditcard voor te gebruiken. De gewone pinpas werkt prima. De koers is 11 Dirham voor 1 Euro.

1 like

Hallo

Ik ga mijn geld altijd wisselen in een goudwinkel daar krijg je altijd de beste tarieven, in een luchthaven of pinautomaat brengen moet je kosten betalen .

Groetjes

Geld wisselen bij een goudwinkel lijkt me geen goed idee als je geen Marokkaan bent of geen arabisch spreekt.
Je wordt vrijwel zeker afgezet.

Je moet wel het tarief kennen, of logisch nadenken en zien hoeveel de bank geeft en dan kijken wat de goudwinkel geeft zo heb je een schatting

Als de goudwinkel meer geeft, dan weet je dat je goed zit
de tarief is op deze moment in de goudwinkel = 11,25dh voor 1 euro

Je kunt het zo ingewikkeld maken als je zelf wilt.
Als je geld wilt wisselen, en je bent op vakantie, dan hebben de meeste mensen geen zin om nog eens te gaan shoppen voor geld.
Maar als je daar de tijd voor overhebt en er zin in hebt, waarom niet.
Ik ga gewoon naar de bank en klaar ben ik.

Zoals je zelf zegt, mijn optie is pas goed als je veel geld wilt wisselen, maar als het om een beetje zakgeld gaat, dan is een bank ook goed
binnen -buiten