Pinnen of euro's?

De volgende maand gaan wij naar Marokko.

Wat is voordeliger, pinnen og daar geld wisselen.
Als we wisselen, op welke plaatsen krijgen we dan de beste koers?:dag:

Ik denk dat het ook een beetje van je bank af hangt wat voordeliger is…

Ikzelf heb een rekening bij de ING, en ik heb gekozen voor een betaalpakket waarbij is gratis kan pinnen. Dit kost een paar tientjes per jaar, maar daar krijg ik dan wel een creditkaart bij. Aangezien ik redelijk vaak pin, ook buiten Europa, heb ik het geld er zo uit. Pinnen kan nl maar liefst 5 euro per transactie kosten!

Bovendien heb ik een hekel aan het meenemen van veel contant geld. Ik heb het idee dat iedereen aan je ziet dat je cash op zak hebt, en het is niet verzekerd tegen verlies en diefstal!

Je hoort zoveel verhalen over problemen met wisselen in het buitenland. Je krijgt te weinig briefjes, of vals geld, of briefjes van 500 worden vervangen door briefjes van 5 of iets wat er op lijkt. En dan? Je kan niks bewijzen, en meestal ben je je geld kwijt.

Nee, ik pin wel. En mocht dat 5 euro duurder zijn op een hele vakantie (wat ik me niet voor kan stellen), dan neem ik dat met alle liefde op de koop toe. Er zijn teveel voordelen!

Hoi, waren vorige winter 4 maanden in Marokko, superrrrrr, (foto’s op: http://picasaweb.google.nl/WOUTENANJAENLOTJE , je kunt in iedere behoorlijke plaats pinnen, “mijn ING” rekent daarvoor slechts € 1,82 per keer, we pinden altijd MAD 3000,- om later op internet het verloop van de wisselkoers te kunnen volgen. Inde grotere supermarkten en bij de meeste tankstations kun je gewoon pinnen, en dat kost niets extra.
Fijne reis !!
WoutenAnja

Bedankt voor jullie reactie.
Wat een prachtige foto’s overigens van Marokko.:dag:

Ligt idd aan je bataalpakket bij de bank …Je zou bij je bank na kunnen vragen of het voor jou geld kost om buiten europa te pinnen. Dan weet je direct het antwoord.
maar pinnen is wel makkelijk, er staan overal pinautomaten en vaak ook in hotels enz.