Ik ga binnenkort (eind september) naar Marrakech maar ik weet niet zeker of je daar kan pinnen met een postbank pinpas.
Heb net ff gekeken er staat bij ons alleen het maestro teken op.
Of is het misschien makkelijker om op een andere manier aan geld te komen?
Wij hebben geen creditcard tot nu toe.
Ja hoor wij hebben ook de pinpas van de Postbank en konden gelijk op het vliegveld al pinnen. Vraag voor de zekerheid even bij de postbank na of de jouwe ook in het buitenland werkt.
p.s.
Kijk nog maar eens even op onze lijst met tips over Marrakech. Wij hebben een stedenreis gemaakt en onze ervaringen in de vorm van een reisverslag, veel foto’s en een grote tiplijst op onze site www.bjusterbaarlik.nl gezet.
Alvast een hele fijne vakantie.
IK zou iedereen aanraden voor dat ze op vakantie gaan ( vooral naar landen zoals Marokko), even lang hun bank te gaan, en mede delen dat je op vakantie gaat.
Ik ben werkzaam in een hotel in Fes, en het is me al te vaak gebeurt dat mijn gasten zonder werkende pin-pas staan omdat de banken(voor de zekerheid) de pas hebben geblokkeerd, vanwege “dubieuze” transacties. Blijkbaar zien ze niet in dat sommige mensen vrijwillig naar dit land willen!!
Maar inderdaad een hele fijne vakantie toe gewenst!!
Wij zijn inmiddels weer terug van onze reis door Marokko en het is prima bevallen. We zijn dus ook in Marrakech geweest en hebben geen problemen gehad met pinnen of dubieuze transacties. Wel hebben we voor de zekerheid een creditcard o.i.d. bij. Wanneer je gaat pinnen moet je wel opletten dat je goed je pin afdekt, er staan altijd mensen om je heen. Vast zonder slechte bedoelingen maar toch. Ook hebben we één keer gehad dat het geld bijna bij alle geld automaten leeg was in Marrakech. Hier staan wat goede tips over geld en budget zaken in Marokko waar wij wat aan gehad hebben.
Bedankt voor de tips allemaal.
Volgende week naar Marrakech, heb intussen voor zekerheid de creditcard binnen.
Jullie horen van mij hoe het gegaan is want ben nieuwsgierig want mijn vrouw zit in een rolstoel en die gaat ook mee.
Nee ATM geen punt I KNOW. Maar de eerste twee maal dat ik in marokko ben geweest waren er een paar van de groep (20 man) die niet konden pinnen terwijl andere dat wel konden bij dat pin app. (ik heb toen alleen in het noorden van marokko hoeven pinnen) En dat wil ik voorkomen met m’n gehandycapte vrouw er nu bij.